IAB NORI: 9,4%-os növekedést ért el a hazai digitális reklámipar 2017 Q3-ban

forrás: Prím Online, 2018. január 7. 09:20

2017 végére lett végleges az IAB Hungary negyedéves digitális reklámbevételi adatsora (NORI), mely 24 médiatulajdonos, saleshouse tagjának bevallásása alapján 9,4%-os növekedést mért 2016 azonos időszakához viszonyítva. Az eredmények több mint 300 weboldal értékesítési számait összesítik.

Az IAB NORI 2017 Q3 riportjának összesített adata három nagy hirdetési termékből áll össze, amelyek egyenként is jelentős elmozdulásokat mutatnak:

 

Érdemes ezeket az adatokat egy kis időbeli kontextusba helyezni! Amióta a NORI adatokat közöl, minden évben az egyik legerősebb időszak volt a harmadik negyedév, éppen ezért tanulságos megnézni ennek a bővülését évről évre.

 

 

Megállapítható, hogy az egyre magasabb bázis mellett is a 2017 évi növekedés az egyik legerősebb volt, így továbbra is növekvő piacon dolgoznak a digitális média szereplői.

 

2010 óta minden negyedévben elkészíti az IAB Hungary a hazai digitális hirdetési piac legfontosabb mutatóját, a NORI bevallást. A PwC közreműködésével készülő riport egyik legfontosabb jellemzője, hogy minden időszakban azoknak a cégeknek az adatait veszi figyelembe, akik azonos bázis mellett az előző évre is biztosítottak adatszolgáltatást. Éppen ezért az így megszülető eredmények rendkívül értékesek, hiszen valóban azonos termékek, szolgáltatások hirdetési bevételeit mutatják – ezzel pedig az elmozdulás mértéke is jól tükrözi a hazai piac változásait.