A Magyar Suzuki Zrt., a hazai személygépjármű piac vezető vállalata, az Oracle felhő szolgáltatásait választotta új logisztikai alkalmazásának alapjául. Az új megoldás a Suzuki Csoport IT fejlesztési módszereinek- és technológiáinak egységesítését célzó, a vállalatot a digitális kor kihívásaira hatékonyabban felkészítő globális projekt fontos részét képezi.
A Suzuki informatikusai saját standardizált fejlesztési- és projekt-menedzsment módszertan alapján a logisztikai osztály számára készítettek alkalmazást, amely a szállítóktól beérkező alkatrészek átvételét támogatja QR kód formátumú csomagcímkék regisztrálásával. A szállítmányok és dokumentumok korábbi, kizárólag vizuális alapú ellenőrzését kiváltó megoldás üzemeltetési szempontból magas rendelkezésre állást követel, mivel az alkatrészek beérkeztetése a gyártáshoz igazodva két műszakban folyik. Az új alkalmazás alapját az Oracle felhő infrastruktúra- és platformszolgáltatása biztosítja.
„A Magyar Suzuki informatikai standardizálási projekt keretében fejlesztett alkalmazásainak környezetéül az Oracle Cloud-ot választotta. A rugalmasságon és alacsony költségeken túl fontos előny volt számunkra, hogy az Oracle Cloud szolgáltatások igénybevételével infrastruktúra csoportunk mentesült a hardver és operációs rendszer-szintű üzemeltetési feladatoktól és az adatbázis- valamint alkalmazásszerverek telepítésének elvégzésétől. A felszabadult erőforrásokat olyan innovatív fejlesztésekre szeretnénk fordítani a jövőben is, amelyből a Suzuki Csoport minden leányvállalata profitál.” – mondta Farkas Bálint a Magyar Suzuki Zrt. IT standard fejlesztési projekt vezetője.
A projekt alkalmat nyújtott a Suzuki magyar fejlesztőinek, hogy jól definiálható üzleti folyamat keretében megismerjék és kipróbálják a felhő megoldások előnyeit és a benne rejlő további lehetőségeket.
Az Oracle Cloud-ban néhány kattintással beüzemelhetőek voltak az alkalmazás futtatásához szükséges Oracle Database és Weblogic Server platform szoftverek, továbbá a Suzuki szigorú biztonsági elvárásainak megfelelően a megfelelő VPN alapú hálózati kapcsolat kiépítése is támogatott volt. Mivel az alkalmazás a felhő irányába tett egyik első lépés, ezért nagyon fontos volt a meglévő házon belüli rendszerekkel való együttműködés képessége. Nem utolsósorban az Oracle Cloud platformszolgáltatása költséghatékony megoldás is, hiszen tartalmazza mind a licenc, mind a support költségeket a felhasználáshoz rugalmasan alkalmazkodó formában.
A megoldás éles indulása óta sorra bővül az alkalmazással átvett szállítmányok köre, emellett folyamatban van a legnagyobb logisztikai partnerrel való adatkapcsolatot biztosító interface fejlesztése, mely a 100%-os lefedettség eléréséhez szükséges. A felhő infrastruktúrának köszönhetően könnyen skálázható a megoldás globális méretekre is, így nyitva áll az út a magyar fejlesztésű alkalmazás bevezetésére a Suzuki további leányvállalatainál is.