A Fujitsu fejleszti európai AI-kiválóságközpontját

forrás: Prím Online, 2018. április 4. 08:37

Európai AI-kutatási tevékenysége fejlesztése jegyében a Fujitsu bővíti a Párizs közelében, Saclayban működő AI-kiválóságközpontját*, további kutatókat vesz fel, és részt vesz az EU rangos AI-projektjében. A társaság Franciaország elnöke, Emmanuel Macron védnökségével, a párizsi Collège de France-on, „A mestersége intelligencia az emberiség szolgálatában” (AI for Humanity) címmel március végén megrendezett konferencián osztotta meg a nyilvánossággal terveit.

A kezdeményezések célja az AI-technológiák terjedésének gyorsítása azáltal, hogy sokféle továbbfejlesztett szolgáltatást (pl. pontosabb diagnosztikai módszereket az egészségügyben és biztonságosabb online bankszolgáltatásokat) tesznek elérhetővé a fogyasztók és a vállalkozások számára Európa egész területén. 

 

Az EU Horizon 2020 kutatási projekt

A Fujitsu csatlakozott a banki hálózatok biztonságának megerősítésére indított EU Horizon 2020 AI-kutatási projekthez. A projekt prediktív jellegű, integrált szemléletet kíván megvalósítani a pénzügyi szektorban használt kritikus infrastruktúrák fizikai és internetes biztonsága terén. Az új szemlélet szerint működő rendszerek adatvezérelt AI-alapú mechanizmusokkal azonosítják és jelzik előre a biztonsági incidenseket, lehetővé téve ezzel a pénzintézetek számára a komplexebb támadások kezelését és az előírásoknak való gyorsabb és olcsóbb megfelelést. A Fujitsu a franciaországi AI-kiválóságközpontban végzi majd az EU Horizon 2020 projekttel kapcsolatos tevékenységet.

 

A központban több mint 30 AI-projekt zajlik a videóanalitika kiskereskedelmi és ipari felhasználásával kapcsolatban. A Fujitsu és az Inria nemzeti digitális technológiai kutatóintézet hosszú távú kutatási és „co-creation” programot indított az intézményben a fejlett matematikai és számítási módszereket hasznosító, új gépi tanulási és AI-technikák kidolgozására. A Fujitsu AI-kiválóságközpontja a tudományos partnerkapcsolatokat is ösztönzi, és szakértői csereprogramokat bonyolít Európa és Japán más Fujitsu szervezeteivel, valamint olyan rangos oktatási intézményekkel, mint például a francia Ecole Polytechnique és a svéd Chalmers Műszaki Egyetem.** 

 

„A bővítés jól mutatja, hogyan fektet be a Fujitsu folyamatosan az ügyfélvállalatait támogató AI-megoldások fejlesztésébe. Az ügyfeleinknek innovatív AI-szolgáltatásokat kínáló kompetenciaközpontokhoz – köztük a madridi adatanalitikai innovációs központhoz és a müncheni Ipar 4.0 központhoz – csatlakozó saclayi AI-kiválóságközpont tovább erősíti már eddig is ütőképes európai hálózatunkat” – mutatott rá Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és az EMEIA-régióért felelős vezetője.

 

A kiválóságközpont 30 év örökségét építi tovább a mesterséges intelligencia terén 

A Fujitsu több mint 30 éve kutatja a mesterséges intelligenciát. Stratégiája értelmében kiterjedt partner- ökoszisztémával folytat együttműködési projekteket. A tavaly bejelentett 50 millió eurós kezdeményezésével például Franciaország szervezeteinek digitális átalakulását támogatja. Szakértelmét a dinamikus saclay-i innovációs környezettel ötvözve már a helyi start-upok egyharmadával indított közös projekteket. Emellett nagyszabású AI-rendszert vezetett be például a madridi San Carlos Klinikai Kórházban a klinikai döntéshozatal támogatására, és a Siemens Gamesa piacvezető szélturbina-gyártónál az AI-alapú minőségellenőrzés megvalósítására.

 

__________________

* Fujitsu 2017 szeptemberében nyitotta meg AI-kiválóságközpontját, a Párizshoz közeli Saclayban, az Ecole Polytechnique inkubátorházaként működő Drahi X-Novation Centerben.

** A Fujitsu AI-kiválóságközpontja 2017 óta szakmai csereprogramot tart fenn az Ecole Polytechnique és a Fujitsu japán K+F laboratóriumai között, és kutatási, oktatási, innovációs együttműködést folytat Svédország egyik legnevesebb felsőoktatási intézményével, a Chalmers Műszaki Egyetemmel. Utóbbi keretében 2018-ban kiválasztott hallgatók csatlakoznak majd a kiválóságközpont francia szakértőihez a mesterséges intelligenciát az ügyféligények kiszolgálásában hasznosító projektekben.