Varsóban különdíjat kapott a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentése a Deloitte Zöld Béka Díj közép-európai döntőjében. A régió öt országából összesen 69 fenntarthatósági jelentést jelöltek az elismerésre. Közülük 12 jutott tovább a régiós szintű megmérettetésre, ahol az öt döntős jelentés között a Magyar Telekom fenntarthatósági jelentését különdíjjal jutalmazták.
A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági jelentését a Deloitte Zöld Béka Díj közép-európai döntőjében különdíjjal jutalmazták április 12-én, Varsóban. A régió legjobbja a CEMEX (Lengyelország) lett, a 2018-ban első alkalommal kiírt „Legjobb integrált jelentés” kategóriában pedig az Orlen Group (Lengyelország) vehette át az elismerést.
2017 novemberében a Magyar Telekom Csoport már elnyerte a Deloitte Magyarország legjobb vállalati fenntarthatósági jelentést elismerő Zöld Béka Díját, ezzel automatikusan bejutva a közép-európai döntőbe. A szakmai zsűri a hazai megmérettetésen összetett szempontrendszer alapján értékelte a pályázók fenntarthatósági és CSR jelentéseit.
Mind a hazai, mind a nemzetközi zsűri kiemelte, hogy a Magyar Telekom részletesen, teljeskörűen és külső, harmadik fél által hitelesített formában készíti jelentését. Emellett pozitívan értékelték, hogy a vállalat szoros kapcsolatot tart fenn érdekelt feleivel, és bevonja őket a jelentésben tárgyalt témakörök lényegességi értékelésébe, ezen keresztül pedig az elkészítés folyamatába. A nemzetközi zsűri a felhasználóbarát információátadás és adatközlés mellett a Magyar Telekom fenntarthatósági jelentésének további erősségeként értékelte azt is, hogy a vállalat fókuszba helyezte az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz való hozzájárulását.
„A regionális szintű elismerés az immáron harmadik éve karbonsemlegesen működő Magyar Telekom felelős magatartását ismeri el. Fenntarthatósági jelentésünk teljeskörű, átlátható és következetes felépítésével a Magyar Telekomot fenntarthatósági szempontból értékelő felelős befektetői indexek elsődleges információforrása. Az elmúlt évek eredményei és a felelős befektetői kézben lévő szabad részvényeink aránya is azt mutatja, hogy jó úton járunk” – nyilatkozta Szomolányi Katalin, a Magyar Telekom Vállalati Fenntarthatósági Központjának vezetője.
A Magyar Telekom 2017-ben elsők között adta ki fenntarthatósági jelentését a GRI Szabvány „Teljeskörű” (Comprehensive) alkalmazási szintjének megfelelően. Ugyancsak az elsők között emelte be jelentési struktúrájába az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz való hozzájárulás kiemelését. Emellett a jelentés, a vállalat 2009-ben történt csatlakozása óta évente összegzést ad a Magyar Telekom ENSZ Globális Megállapodásában lefektetett alapelvei mentén elért eredményekről is.