Az önkormányzati intranet kialakítása első lépcsőben 8 megyei jogú nagyvárosban kezdődött meg, és jövő nyáron válik működőképessé. Addig a minta adatbázisok feltöltését kell elvégezni.
Az önkormányzati szövetség informatikai bizottságában helyet foglaló, zömmel informatikus szakemberek arról is véleményt cseréltek, hogy informatikai szempontból fel vannak-e készülve az önkormányzati okmányirodák a január elsejétől bővülő feladataikra.
A szakemberek úgy látják, hogy a jövő év elejéig a technikai háttér minden érintett településen rendelkezésre áll majd, de a számítógépeket kezelő közalkalmazottak képzése, valamint az alkalmazott szoftverek még sok kívánnivalót hagynak maguk után. Az ügyviteli szoftverek fejlesztői ugyanis nem minden tekintetben vették figyelembe a megoldani kívánt önkormányzati szakmai feladatok sajátosságait - hangzott el a sajtótájékoztatón.