A magyar vásárlók elsősorban minőségi termékeket, jó ár-érték arányt és különleges, a hazai piacon kevésbé ismert márkák miatt vásárolnak kínai termékeket, látogatják a kínai webshopokat – derül ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád több mint 500 ember véleményét összegyűjtő, elsősorban a vásárlói attitűd feltérképezését célzó felméréséből.
Magyarország vezető, kínai elektronikai termékeket tesztelő, bemutató és közvetítő platformcsaládja kérdőívének kitöltői alapvetően nem értenek egyet azzal az általános közvélekedéssel, miszerint a kínai elektronikai termékek minden esetben „gagyik”. A távol-keleti termékeket rendszeresen vásárló magyarok számára fontos a minőség – ezért is keresik a távol-keleti ország webáruházainak kínálatát, amelyek működési színvonalát, szolgáltatásait is megfelelőnek tartják. „A kínai online áruházakat használó válaszadók 62 százaléka vallja azt magáról, hogy számára kifejezetten fontos a vásárolt termékek minősége, míg mindössze százból 17 kitöltőnek nem a minőség az elsődleges döntési faktor a kínai elektronikai termékek kapcsán. Őket valószínűleg főleg az alacsony árak vonzzák a távol-keleti online áruházakba” – mutat rá az arányokra Bicsérdy Gergő, a Rendeljkínait.hu platformcsalád alapító-tulajdonosa.
A kitöltők többsége határozottan a kedvező ár-érték arányt tartja a legfontosabb tényezőnek vásárlásai során – 97 százalékuk vallja azt, hogy számára ez lényeges szempont a kínai termékek választásakor. „Az oldalainkon egyértelműen látjuk, hogy mára már kialakult egy olyan visszatérő, igényes magyar vásárlóközösség, akik adnak a jó minőségre, de a jutányos árakról sem mondanának le. Ők azok, akik az elektronikai eszközök és egyéb kütyük beszerzésére a távol-keleti webshopokat választják, ezek kínálatában keresik a legjobb ajánlatokat” – mondja Bicsérdy Gergő.
A felmérés arra is választ keresett, hogy az árakon és a minőségen kívül mi jelentheti még a kínai termékek vonzerejét a magyar vásárlóknak. Akik unják a Magyarországon elérhető, sokak által ismert és használt márkákat, akik szeretnek kitűnni a tömegből, sok esetben a távol-keleti webshopok kínálatában találják meg a különleges gyártókat és sok esetben az európai és amerikai termékek minőségével vetekedő eszközöket. „Olvasóink közel fele, egészen pontosan 49 százalékuk, nem tud azonosulni a divatos, felkapott tucatmárkákkal, és emiatt is fordulnak a minőségi kínai termékek irányába” – emeli ki az alapító-tulajdonos.