A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei

forrás: Prím Online, 2018. május 9. 17:23

A Magyar Telekom a mai napon közzétette 2018. első negyedévre vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit.

Főbb eredmények: 

 

 

Christopher Mattheisen vezérigazgató így nyilatkozott: 

„Örömmel megerősítem, hogy a Magyar Telekom megőrizte az előző pénzügyi évből származó lendületet, és 2018 első negyedévében is erős növekedést mutatott fel bevételi és EBITDA oldalon egyaránt. Az ügyfelek igényeinek való megfelelés, illetve termékkínálatunk megújítása iránti kitartó elkötelezettségünknek köszönhetően, a magyarországi működést tekintve az előző évben elindult kedvező folyamatok tovább folytatódtak, mindhárom fő szolgáltatásunk tekintetében nőttek a bevételeink. 


A mobil szegmensben az adatszolgáltatások változatlanul jelentős szerepet játszottak a bevételtermelésben, mivel mind az előfizetői, mind a visitor adatforgalom emelkedett. Emellett, a 2017-ben bevezetett szabályozói változások, amelyek az audiovizuális eszközök értékesítését tették kötelezővé minden kétéves hűségszerződés mellé, szintén emelték a bevételeket az eszközértékesítés területén. A negyedév során folytatódott a feltöltőkártyásról előfizetéses csomagokra történő átváltás, mely kedvezőbb ügyfél-összetételt és összességében magasabb egy főre eső átlagos mobil bevételt eredményezett.


A vezetékes szegmensben a készülékértékesítésből származó bevételek éves összehasonlításban az adott időszakra vonatkoztatva 70%-kal nőttek, köszönhetően a hálózatfejlesztési erőfeszítéseknek és a szélessávú kínálat átstrukturálásának. Ennek eredményeképpen, a szélessávú és TV ügyfélbázisunkat a negyedév során több mint 5%-kal növeltük, és meg vagyunk győződve arról, hogy jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy a szegmensben mutatkozó pozitív trendeket a továbbiakban is ki tudjuk használni. 


A vezetékes és mobil szolgáltatást egyaránt igénybe vevő FMC terület ebben a negyedévben is kulcsfontosságú maradt számunkra, ezért vezettük be az ’FMC first’ stratégiát FMC ügyfélbázisunk további bővítése érdekében, miközben teljes megoldást biztosítunk kommunikációs igényeik kielégítésére.  


Elsősorban a mobil szegmensben megfigyelhető pozitív dinamikának köszönhetően, a macedóniai trend-fordulót fenntartottuk, a 2018 első negyedévében a bevételek 2,6%-kal emelkedtek éves összehasonlításban. A növekvő versenynyomás ellenére, az EBITDA 11%-kal nőtt a folyamatos költségtakarékossági intézkedések eredményeképpen.  


Erősen kezdtük az évet. Miután megerősítettük pozíciónkat több kulcsterületen, így az előfizetéses mobil és vezetékes szélessávú szolgáltatások terén, illetőleg az FMC ügyfélbázis bővítése érdekében tett stratégiai erőfeszítéseinknek köszönhetően jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy 2018-ban is növekedést érjünk el. Ahogy azt korábban bejelentettük, július elejével távozom a Magyar Telekomtól, így e sikertörténet további fejezeteit már utódom, Rékasi Tibor fogja tolmácsolni.”