A kiskereskedelmi üzlethelyiségek többsége hangtechnikai szempontból ugyan jól felszereltnek számít, azonban a vásárlói élményt, valamint az eladásokat támogató zenei és egyéb hang alapú megoldásokban rejlő lehetőségeket többnyire nem aknázzák ki teljes mértékben.
A helyzet javítása érdekében az Axis több stratégiai partnermegállapodást is kötött, amelyek révén a társaság hálózati hangtechnológiája – a zeneszolgáltatásokkal integrálva – lehetővé teszi a bolttulajdonosok számára, hogy személyre szabott hangszolgáltatást biztosítsanak az üzletekben.
Az együttműködési megállapodások révén az Axis mindenre kiterjedő megoldást kínál a kiskereskedelmi egységes számára az üzletekben sugárzott hangbejátszások és zeneszolgáltatások kezelésében.
Az üzleti célú hangszolgáltatás jelentős hatással bír a boltokban a vásárlók viselkedésére. Az Axis egyik új partnere, a Soundtrack Your Brand egy nemrégiben készült felmérése szerint azokban éttermekben, ahol háttérzene szól, átlagosan 9,1 százalékkal nőtt az értékesítés azokkal a konkurensekkel szemben, ahol nem volt ilyen szolgáltatás. Az Axis már elérhető hálózati hangtechnológiája számos felhasználási lehetőséget kínál a nyilvános hangosbemondó funkcióktól kezdve a videóanalitikával való integrációig. A testreszabható zeneszolgáltatást kínáló cégekkel a közelmúltban megkötött partneri megállapodásokkal pedig az Axis teljes körűen menedzselhető zenei megoldást kínál a kiskereskedelmi egységek számára is.
Az Axis idén márciusban a Soundtrack Your Brand, a Royal Streaming, a MUSIC2BIZ, valamint a Pinseker Media Company zeneszolgáltatókkal kötött együttműködési megállapodást. Magyarországon az Axis a Music Engine szolgáltatóval működik együtt.
„Az üzlethelyiségekben a hangszolgáltatásokat hagyományosan személyzeti vagy vásárlói tájékoztatásra használják, esetleg háttérzenét sugároznak” – mondta Hakan Hansson, az Axis Communications globális termékmenedzsere. „Felmérések szerint ugyanakkor a stratégiai bejelentésekkel kombinált, személyre szabott zeneszolgáltatás aktívan képes segíteni a vásárlókat egészen az értékesítésig. Mindez most kiegészül az Axis hálózati hangeszközeivel, és az új partneri megállapodásoknak köszönhetően, a kiskereskedelmi üzlethelyiségekben, illetve a bolthálózatokban elérhetővé válik a testreszabott hangszolgáltatás, amely az alapvető márkaértékek támogatása mellett a vásárlói élményt is javítja egy nagy megbízhatóságú, teljes egészében digitális rendszer segítségével” – tette hozzá az Axis szakértője.
Az üzleti zeneszolgáltatások teljes körűen integrálhatók az Axis meglévő hálózati hangrendszereivel, bármilyen külső eszköz vagy szoftver használata nélkül. Az AXIS C8033 Hálózati Audio Bridge segítségével a megoldások akár nem Axis-eszközökre épülő hálózatokban is alkalmazhatók, összekapcsolva ezzel az analóg és a digitális hangrendszereket.
Az Axis hálózati hangszórói a zeneszolgáltatásokkal összekapcsolva egy központi helyről irányíthatók, így valamennyi üzletben az oda illő, vagy ott szükséges hangbejátszás indítható el.
Az Axis audió eszközei már elérhetők a társaság disztribúciós csatornáin, míg a zenei stream-szolgáltatás közvetlenül a tartalomszolgáltatóknál érhetők el.