A Fujitsu immár elérhető, rendkívül gyors blokklánc-megvalósítási keretrendszerével mindössze öt napon belül kidolgozható az új termékprototípus (Minimum Viable Product, MVP). A megoldás olyan szervezeteknek készült, amelyek most indítják el blokklánc-fejlesztésüket, vagy meglévő fejlesztési projektjük kockázatát szeretnék mérsékelni.
A keretrendszer központi eleme egy egyhetes felmérés, amelynek során a Fujitsu ügyfelével közösen új üzleti ötleteket dolgoz ki a blokklánc vagy más DLT-technológiák alapján. A cél azoknak a konkrét üzleti folyamatoknak az azonosítása és tesztelése, amelyek alkalmasak a teljes körű megvalósításra. Az üzleti modellre (Proof of Business, PoB) épülő szemléletnél ezt a vizsgálatot még a koncepció tesztelése (Proof of Concept, PoC) előtt elvégzik – ezzel elkerülik a blokklánc-projektek gyakori buktatóit és az értékteremtést állítják a középpontba.
A blokklánc PoB-felmérésével az érintettek kiinduló Hyperledger Fabric alkalmazást hozhatnak létre, és a nagyvállalati környezetben nyújtott teljesítményt megvizsgálva felmérhetik a benne rejlő lehetőségeket. Az alkalmazást MVP-elvek szerint dolgozzák ki, amelyek értelmében elegendő értéket kell teremtenie ahhoz, hogy az emberek szívesen használják, megfelelő jövőbeni potenciált kell felmutatnia a korai bevezetők hűségének megőrzéséhez, és teljes visszacsatolással kell támogatnia a jövőbeni fejlesztést.
A felmérést a Fujitsu globális blokklánc-szakértői végzik, a Fujitsu bevált HXD (Human-Centric Experience Design) gyors átalakítási módszertanába* ágyazott felismeréseket, ötleteket és műszaki szakértelmet hasznosítva. A HXD-t a Fujitsu Japánban fejlesztette ki, és digitális átalakulási ügyfélprojektek százain tesztelte. Ma ez képezi a működés alapját a Fujitsu digitális átalakulást támogató központjainak globális hálózatában, például az új keretrendszerért felelős brüsszeli Blokklánc-Innovációs Központban.
Frederik de Breuck, a Blokklánc-Innovációs Központ vezetője szerint „a blokklánc és a többi elosztott főkönyvi technológia szervezetek és teljes iparágak működését alakíthatja át. Az ügyfelek irányából érkező rendkívüli érdeklődésre reagálva dolgoztuk ki ezt a kulcsrakész csomagot, amely nem csupán az ügyfelek blokklánc-projektjeinek elindítására, hanem a már futó projektek felülvizsgálatára és továbbfejlesztésére is jól használható. Arra számítunk, hogy az EMEIA-régióban azonnal elérhető megoldás hozzájárul a blokkláncban rejlő lehetőségek kiaknázásához a különféle üzleti területeken.”
A Fujitsu a DLT-piac vezető vállalata, közel 50 blokklánchoz kapcsolódó szabadalommal. Szorosan közreműködik az elosztott főkönyvi technológiák fejlesztésében, kiemelt figyelemmel a Hyperledger Fabric megoldásra. A Hyperledger Fabric a blokklánc-keretrendszer egyik implementációja, a több iparág üzleti alkalmazásaihoz nagyvállalati szoftvereket fejlesztő The Linux Foundation konzorcium Hyperledger projektjeinek egyike. A Fujitsu a konzorcium kiemelt tagjaként részt vesz a vezetőség és a műszaki irányítóbizottság munkájában. A kiemelt tagok közé tartozik még az Intel és a Deutsche Börse is.
A Fujitsu nagyvállalati ügyfelek megbízásából már ma is dolgozik olyan koncepció-tesztelési projekteken (PoC), amelyek – a co-creation elveit követve – a Hyperledger Fabric alapjaira épülnek. Célja, hogy ezek a projektek a használati forgatókönyvek alapján üzleti értéket teremtsenek, és segítsenek az ügyfeleknek minél gyorsabban továbblépni a megvalósítás PoC utáni szakaszára. Blokklánc-jövőképe értelmében a Fujitsu nagyvállalati kategóriájú blokklánc-keretrendszert kíván kiépíteni a Hyperledger Fabric előnyeire támaszkodva. Ezzel a céllal összhangban a Fujitsu ügyfelei már ma is igénybe vehetik a Blockchain Platform Service kulcsrakész, „szolgáltatásként nyújtott blokklánc” megoldást. Az ezt választó nagyvállalatoknak nem kell házon belül, saját teljes körű blokklánc-képességek kiépítésével bajlódniuk.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu ötnapos gyors blokklánc-megvalósítási programja már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban, 9900 euró induló áron.
______________
* A HXD (Human-Centric Experience Design) a Fujitsu vállalati változáskezelési filozófiájára és a tervalapú gondolkodásra (Design Thinking) épülő koncepció, amely újszerű gondolkodásmóddal és kreatív szemlélettel támogatja az emberközpontú innováció megvalósítását. A Japánban kidolgozott és számos ügyfélprojekt során továbbfejlesztett HXD gyorsítja a kreatív folyamatokat és ezen keresztül magát az átalakulást.