A mesterséges intelligencia (AI) napjaink egyik legfontosabb trendje, amely a technológiai vállalatok, így a Xerox fejlődését is meghatározza.
A PricewaterhouseCoopers (PWC) elemzése szerint 2018 az AI fejlődésének egy meghatározó éve, mivel az erre alapozott fejlesztések a mindennapi életben is egyre jobban elterjednek, kézzelfoghatóvá válnak, és nemcsak a technológiai fejlődéshez járulnak hozzá, de a termelékenység növeléséhez is. A Xerox számára ez azt jelenti, hogy a mesterséges intelligencia kínálta megoldásokkal a nyomtatási folyamat minden egyes lépése javítható, a folyamatok nagy része pedig automatizálhatóvá válik.
A gyakorlatban már ma is rengeteg példával találkozhatunk a mesterséges intelligencia növekvő szerepének alátámasztására. Számos olyan nyomtató létezik például, amelyek intelligens algoritmusokat alkalmaznak, így képesek a különböző nyomtatási elrendezések kezelésére és a nyomtatásból származó papírhulladék csökkentésére a nyomtatási folyamatok optimalizálásával. Az AI technológia azok munkáját is megkönnyíti, akik sokszor küldenek DM leveleket, mert a segítségével a küldemények gyorsan és egyszerűen testre szabhatók, felgyorsítva a nyomtatás és kiküldés folyamatát.
Az AI fejlődésével a Xerox innovációi is lépést tartanak, és a vállalatnál számos olyan fejlesztését dolgoztak már ki, amelyek segítik partnereiket a munkafolyamatok fejlesztésében, valamint a kommunikáció gyorsításában és biztonságosabbá tétetélben. Ezek természetesen már nagyban támaszkodnak az AI nyújtotta lehetőségekre. A Xerox innovációi a nyomdai és irodai megoldásokra egyaránt vonatkoznak. A nyomdaipar területén ennek legutóbbi példája az Iridesse nyomdagép, amely egyedülálló módon ragyogó, fémes rétegek nyomtatására is képes, miközben egy teljesen automatizált és magas színvonalú beépített rendszer garantálja a gép tökéletes regisztrációját, színhűségét és az egyéb médiakezelési beállításokat, gyorsítva ezzel a nyomtatási időt és az előkészítési folyamatokat. Emellett a Xerox olyan eszközök fejlesztésén is dolgozik, amelyek képesek akár közvetlenül a csomagolásra vagy a termékekre nyomtatni, így biztosítva a minél inkább személyre szabott nyomtatási lehetőséget a lehető legkésőbbi fázisban.
Emellett a Xeroxnál folyamatosan kutatják azokat a megoldásokat, amelyek a lehető legalacsonyabb költséggel képesek olyan okos címkéket és okos csomagolásokat előállítani, amelyek nemcsak környezetkímélők, de hatékonyabbá teszik az ellátásilánc-menedzsmentet és jobb ügyfélélményt biztosítanak.
Az irodai felhasználásra szánt eszközök területén több olyan multifunkciós eszközt is fejlesztettek, amelyek már rendelkeznek onboard- és felhőalapú intelligenciával, így olyan munkahelyi asszisztensekként funkcionálnak, amelyek képesek a digitális munkafolyamatokat a megfelelő alkalmazásokon keresztül irányítani. A Xerox tapasztalatai szerint a közeljövőben a legnagyobb hangsúly a papíralapú folyamatok digitális megoldásokkal való kiváltásán, az alkalmazások használatán lesz.
A Xerox és partnerei már eddig is élen jártak az AI-t felhasználó fejlesztésekben, és már számos olyan alkalmazás fűződik a nevükhöz, amelyek könnyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá teszik a folyamatokat a Xerox eszközein. Ilyen például az Xtandit "Quiver Secure Scan", amellyel könnyebbé válik a dokumentumok biztonságos szkennelése, vagy a EtiQube, amellyel nyomon követhető az ügyfelek geolokációja valamint a kiegészítők és tintapatronok rendelési ütemezése. A Xerox Easy Translator Service automatizálja az ügyfelek mindennapos folyamatait, például a dokumentumok fordítását, amellyel idő és pénz takarítható meg.
Ezek az alkalmazások már most is használják az AI kínálta lehetőségeket, de a Xerox kutatás-fejlesztési projektjeiben folyamatosan új megoldásokon dolgozik, amelyek gyorsabbá, hatékonyabbá és költségkímébbé teszik a nyomtatási folyamatokat.