3,6 milliárd forint értékű támogatási szerződést kötött az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretén belül az Innovációs és Technológiai Minisztérium a MÁV-START Zrt. és a MÁV Zrt. alkotta konzorciummal.
Az „Infrastruktúra és gördülő állomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció II. ütem” (INKA2) elnevezésű közlekedésfejlesztési projekt a cégcsoport-szintű gördülőállomány-karbantartás és az erőforrástervezés újratervezett üzleti folyamatait támogató integrált és konszolidált informatikai rendszer bevezetését tűzte ki célul. A másfél éves informatikai fejlesztés végrehajtására a vasúttársaság a DXC Technology Kft.-vel szerződött.
A minisztérium a közel négymilliárd forint értékű projekt bekerülési értékének mintegy 90%-ára vállalt támogatási kötelezettséget.
A DXC Technology Kft. nyílt, európai uniós értékhatárt elérő, egyfordulós közbeszerzési eljárásban nyerte el az INKA2 rendszer megvalósítását, amire maximum 22 hónap áll rendelkezésre.
A MÁV-csoport az INKA alapprojekt által elindított INKA programot az IKOP 2. prioritási tengely céljainak megfelelően valósította, illetve valósítja meg. Az operatív program fő célja az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti elérhetőségének javítása, ami szorosan illeszkedik a Nemzeti Közlekedési Stratégia és az Országos Vasútfejlesztési Koncepció céljaihoz is.
Az INKA programon belül induló INKA2 projekt az IKOP 2. prioritási tengelyével összhangban célul tűzte ki a gördülőállomány kapacitásainak magasabb szintű rendelkezésre állását, ezáltal a menetrendszerűség, valamint a kapacitások értékesítési lehetőségeinek javítását, a szolgáltatási színvonal növelését.
Az INKA2 projekt tartalmilag – a MÁV-csoport 2017 januárjában bevezetett egységes vállalatirányítási rendszeréhez illeszkedően – az alábbi egységekből áll:
A MÁV-csoport vezetői biztosak abban, hogy az INKA2 projekt megvalósítása komoly lépés a vállalat működéskorszerűsítésének folyamatában, aminek előnyeit az ügyfelek is érzékelni fogják.