Tegnap ért véget a SAP Siófokon megrendezett SAP NOW konferenciája, amelyen egy sor újdonság között bemutattak mesterséges intelligenciát és blokkláncot is alkalmazó megoldásokat is, amelyek nem csak a vállalatok hatékonyságát növelhetik jelentősen, de az ügyfelek elégedettségét is.
Az újdonságokat high tech környezetben, egy kamion belsejében létrehozott alternatív valóságban mutatták be a szoftvercég szakemberei. Újszerű „körítésben”, komplex audiovizuális élményt nyújtva jelentek meg a legkülönbözőbb iparágak legfrissebb innovációi, amelyek olyan problémákra kínálnak megoldást, mint – például –, hogy miként lehet egy állatfarmon a leggyorsabban felismerni a betegségeket, hogyan lehet a legoptimálisabban újratervezni a repülőgép-járatokat egy vihar esetén, vagy hogyan menedzselhetőek a leghatékonyabban egy város közüzemi szolgáltatásai.
Az „élő építkezés” megoldás olyan összetett projekteknél is használható, amilyen például egy útépítés, és minden információt egységesen, egyetlen okos eszközön képes kezelni. A rendszer nemcsak azt ismeri fel, hogy, honnan és milyen szaktudás hiányzik, de a megfelelő szakembereket is ajánl az adott pozícióra, és kiszámítja, hogy mekkora utazási költséggel pótolható a megfelelő szakember. A gépekre, eszközökre szerelt szenzorok valós idejű képet adnak azok pillanatnyi állapotáról, és felgyorsítják a felmerülő problémákra adott válaszokat, ezzel szintén növelve a hatékonyságot.
„Az SAP, amelynek nevét a vállalatirányítási rendszerek tették ismertté, ma már a front office-ban is aktív, és mindenben segítséget tud nyújtani, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartásban fontos” – hangsúlyozta Varga Zsigmond, az SAP üzletfejlesztési igazgatója. Az ügyfélélmény portfolió része a „végtelen kosár”, amely olyan vásárlási helyzetekre kínál megoldást, amikor a termékek túl nagyok vagy túl sok van belőlük. A megvásárolni kívánt termékeket egy NFC olvasó segítségével gyűjtik össze a vásárlók az áruházban, és ez alapján fizetnek. A rendszer személyre szabott ajánlatokat is tud készíteni a megadott preferencia adatok alapján, és akár emlékeztetőt küld, ha megérkezett az új kollekció a kedvenc árufajtából.
A jövő lehetséges ruhahirdetéseit illusztrálja az az alkalmazás, amely a képfelismerés segítségével megállapítja a kirakat előtt megálló érdeklődők nemét, a hozzávetőleges korát, a pillanatnyi kedvét, az öltözetét, és ezek alapján ad egyénre szabott ajánlatot a pillanatnyi raktárkészletből.
Szintén a mesterséges intelligenciával dolgozik az a fejlesztés, amely a boltok polcainak összetételében, a megfelelő kihelyezésben segíti a kereskedőket. Ekkor a mobiltelefonnal rögzített képet összeveti az adatbázisban lévővel, és jelzi, mely termékkihelyezés nem felel meg a kívánalmaknak.
Az SAP NOW rendezvényt szeptember 9-11. között tartotta az üzleti szoftvercég. A szakmai előadásokra ezeregyszáz fő látogatott el.