Az iparág első felhőalapú adatközpont-felügyeleti megoldását jelentette be a Schneider Electric. Az EcoStruxure IT for Partners elnevezésű, több bérlő kiszolgálását támogató, nyílt platformot az adatközpontokat és egyszerre több informatikai helyszínt üzemeltető IT-szolgáltatók számára terveztek.
A prediktív analitikára épülő szoftver olyan alkalmazásokat és eszközöket tartalmaz, amelyekkel a szolgáltatók bővíthetik kínálatukat, valamint új üzleti modelleket hozhatnak létre.
Egy szem többet lát
A platform elsőként elérhető alkalmazása a felügyeleti funkciókat tartalmazó EcoStruxure IT Expert, amellyel a szolgáltatók magas szintű távfelügyeleti támogatást nyújthatnak, valós idejű adatokkal és proaktív javaslatokkal segítve a felmerülő problémák megelőzését. Ezzel csökkenthetik a karbantartások átlagos időtartamát, és hozzájárulnak a jobb rendelkezésre álláshoz is. A rendszer az alapvető IT-infrastruktúrától nagy mértékben függő ügyfelek gyorsabb és egyszerűbb kiszolgálását teszi lehetővé, többek között big data elemzéssel. Emellett intelligens benchmarkingra is képes, vagyis összegyűjti, szűri és optimalizálja az adatközpontban, illetve a különböző IT-környezetekben keletkező adatokat, majd objektív értékelést és teljesítmény-összehasonlítást végezve tesz javaslatot az üzemeltetés optimalizálására.
„Az EcoStruxure IT Expert biztos alapot nyújt partnereinknek arra, hogy több létesítményt is átlássanak, valamint új bevételi forrásokra tegyenek szert. A közeljövőben egyéb funkciókat és alkalmazásokat is bevezetünk az EcoStruxure IT for Partners platformon belül. További lehetőségeket nyújtunk például az ügyfelek telephelyeinek távoli elérésére, a hatékonyság és a felügyelet fejlesztésére, ezzel is csökkentve a helyszíni kiszállások gyakoriságát” – mondta Kim Polvsen, a Schneider Electric alelnöke, valamint a vállalat digitális szolgáltatásokért és adatközponti szoftverekért felelős divíziójának ügyvezetője.
Az EcoStruxure IT Expert legfőbb előnyei:
Szolgáltatások szolgáltatóknak
Hogy az IT-szolgáltatók a maximumot hozhassák ki a platformból és az alkalmazásokból, a Schneider Electric képzett csapatot állított fel a betanításhoz és a sikeres üzemeltetés támogatásához. Emellett az APC Channel Partner Program keretében online oktatás, tanúsítások, a piacbővítést támogató promóciós, értékesítési és marketingeszközök, valamint jutalmazási program is elérhető. Az ügyfelek tápellátási és hűtési problémáinak megoldását pedig a nap 24 órájában hívható zöld szám segíti.
Azok a szolgáltatók, akik bővíteni kívánják szolgáltatásaik körét, igénybe vehetik a Schneider Electric folyamatosan elérhető EcoStruxure Asset Advisor szolgáltatását, amelyen keresztül több mint 7000 szakember áll rendelkezésre a biztonságos üzemeltetés fenntartása és a gyors hibaelhárítás érdekében.