A hivatalos ügyintézés digitális fejlesztéseit is érdemes a kiterjesztett valósághoz igazítani – fogalmazott Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára az Infotér 2018 konferencia utolsó napján. Itt mutatkozott be a Magyar Posta e-személyivel akár paypass módon is használható levélkézbesítő PAKK programja is.
A digitalizáció mára egybe gyúrta a számítógépek generálta virtuális valóságokat a valódi valósággal. Mindez alapvető társadalmi fogalmakat is megváltoztatott. Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára szerint így az állam már nem csupán az államhatárok által körbezárt földrajzi területen működhet, hanem az állampolgárok által belakott virtuális terekben is. “Az államnak követnie kell a digitális közösségi terek által nyújtott lehetőségeket” – így az államtitkár. Tuzson szerint még a hivatalos ügyintézési procedúrákat is érdemes ehhez a kiterjesztett valósághoz igazítani, legyen szó akár a soron következő földhivatali fejlesztésekről is.
A Magyar Posta szeptembertől tesztelt – a postai azonosított küldemények követése nyomán rövidítve emlegetett – PAKK programja már használja is a virtualitást. Az Infotér 2018 konferencia zárónapján Váradi András, a Magyar Posta projektmenedzsere által felvázolt digitális metódus lényege, hogy a könyvelt levelek - az ajánlott és a tértivevényes levelek, hivatalos iratok – útja a feladástól a kézbesítésig, illetve az átvételig követhető. A PAKK programban közel 8000 kézbesítő kap majd olyan PDA-készüléket, a nagyobb forgalmú településeken hőnyomtatóval kiegészítve, amelyek segítségével kikerülnek a praxisból az aláírandó papírosok, ehelyett a mobil eszkö kijelzőjén kerül sor az aláírásra, a szignó pedig rögtön az elektronikus adatbázisba kerül. A rendszer biztosítja az e-személyi igazolvány funkcióinak kihasználását is, az elektronikus aláírási funkcióval rendelkező igazolványt egyszerűen – mint a paypass bankkártyát – a postás mobileszközéhez érinti az ügyfél, és ezzel igazolja magát.
A „hivatalos küldeménykövető” projekt az Európai Unió támogatásával és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósul meg, közel 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból. A Magyar Posta saját forrásból további 3,3 milliárdot fordít a teljes program megvalósítására.