Az MKB Bank az Európai Kiberbiztonsági Hónap kapcsán is a kibercsalásokra figyelmeztet

forrás: Prím Online, 2018. október 24. 17:34

Az Európai Hálózatbiztonsági Ügynökség (ENISA) 2012 óta minden év októberében nemzetközi kampányt szervez annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a kibertérben fenyegető veszélyekre. 

A kampány célja a kiberbiztonsági tudatosság növelése, valamint a kibertérben megjelenő fenyegetések széles körben történő megismertetése. Az idei kampány fő témája a felhasználók alapvető kiber-higéniai készségének kialakítása. Ennek keretében a felhasználók napi rutinjának formálása, a biztonságuk érdekében szükséges felhasználói magatartás bemutatása. A kampány kiterjed a digitális készségek fejlesztésére, az internetes csalások felismerésére valamint az egyre újabb technológiák és az egyéni viselkedés összefüggéseire.

 

Az Európai Kiberbiztonsági Hónaphoz is kapcsolódóan a Magyar Nemzeti Bank (MNB) saját felületén is hasznos tanácsokkal segíti a banki ügyfeleket. Az MNB kiemelte, hogy kiberbűnözők folyamatosan keresik a módját annak, hogy pénzt kereshessenek mások megkárosításával, aminek egyik formája a pszichológiai manipulációt alkalmazó kibercsalás. A csalók - kihasználva az emberi figyelmetlenséget - az információkat egy adott személytől csalják ki, és nem a banki rendszereket törik fel. Az ily módon megszerzett információk bizalmas cégtitkok, de akár személyes adatok is lehetnek, amelyek illetéktelen kezekbe kerülve és jogosulatlanul használva felbecsülhetetlen károkat okozhatnak a valódi tulajdonosnak.

 

 

Az MKB Bank saját felületein folyamatosan - és az év folyamán több alkalommal kiadott közleményekben is - figyelmeztette ügyfeleit a kibercsalásokkal, adathalászattal kapcsolatos teendőkre és a megelőzés, az éberség követelményeire. 

 

Az MNB ajánlásaival teljes összhangban az MKB Bank ismételten felhívja a figyelmüket és kéri ügyfeleit arra, hogy az interneten történő ügyintézésük során a legnagyobb figyelemmel járjanak el.

 

Az internetes csalók a bankok ügyfeleitől megtévesztő módon kicsalt adatokat – az ügyfelek tudta nélkül – a banki felületeken történő belépéshez és tranzakciók indításához tudják felhasználni!  

 

Az MKB Bank folyamatosan arra kéri ügyfeleit, hogy a megtévesztő e-maileket ne nyissák meg, ne kattintsanak a csalók által megadott linker, és semmiképpen ne adják meg az adataikat, illetve töröljék ezeket az e-maileket!

 

Az MKB Bank javasolja ügyfeleinek, hogy a napi ügymenetük során az MKB NetBANKár szolgáltatást minden alkalommal az MKB Bank hivatalos oldaláról (www.mkb.hu) vagy a böngészőben elmentett hivatkozások (kedvencek) között nyissák meg.

 

Amennyiben bármely ügyfél mégis megadta személyes banki adatait, azonnal vegye fel a kapcsolatot az MKB Bankkal a +36 80 333 660-as telefonszámon.