A Micro Focus bejelentette, hogy elérhetővé vált a ZENworks 2017 Update 3. Az eszközfelügyeleti megoldáscsomag segítségével a vállalatok egyetlen központi felületről, egységesen kezelhetnek minden eszközt a vállalaton belül, beleértve a laptopokat, tableteket és okostelefonokat egyaránt.
A friss kiadás új funkciókat tartalmaz az iOS és Android eszközök hatékonyabb menedzseléséhez. Emellett jobb skálázhatóságot és teljesítményt kínál, illetve egyszerűbb hozzáférést biztosít az adatokhoz és jelentésekhez, megkönnyítve ezzel az IT-szakemberek munkáját.
„Szakértőink szerint a végpontok kezelését és védelmét érdemes a kiberbiztonsági stratégia szerves részeként és egyik alappilléreként kezelni. Ehhez nyújt hatékony támogatást és naprakész funkciókat a ZENworks legfrissebb kiadása. A hibajavítások azonnali kezelése, a fejlett adattitkosítás, a VPN-re vonatkozó szabályok betartatása, valamint a konténertechnológiával elkülönítve óvott adatok és alkalmazások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a szervezetek nagyobb biztonságban tudhassák értékes erőforrásaikat” – mondta Hargitai Zsolt, a Micro Focus termékeket hazánkban képviselő Novell Magyarország üzletfejlesztési igazgatója.
A ZENworks segítségével egységesen, központosítva követhető, felügyelhető, konfigurálható és védhető a vállalati infrastruktúra minden végpontja és eszköze, beleértve a notebookokat, táblagépeket és okostelefonokat.
A friss kiadásban található, megújult irányítópult még jobb rálátást biztosít az adatokra, ezzel is segítve az esetleges problémák gyorsabb azonosítását. A testre szabható megoldásban újabb irányítópultok is kialakíthatók a legfontosabb információk megjelenítéséhez és szűréséhez.
A csomag új funkciókkal segíti az iOS és Android rendszerű mobil eszközök védelmét. Az Android készülékek már Android Enterprise Work-Managed módban is kezelhetők anélkül, hogy külön Work Profilt hoznának rajtuk létre. Az okostelefonokon és tableteken így egyszerűen alkalmazhatók a házirendek, és csak az engedélyezett szoftverek futhatnak rajtuk. Az IT-szakemberek a megújult ZENworks segítségével a felügyeletük alá tartozó, ellopott vagy elveszített eszközök helyzetét is meghatározhatják. A ZENworks Reporting pedig mostantól mobil eszközökhöz kötött leltárriportok készítésére is alkalmas.
A Microsoft-alkalmazások kezelése is hatékonyabb és biztonságosabb az új csomaggal, mivel az mind a Microsoft Intune-alapú, mind az Office 365 programok esetében biztosítja az alkalmazásvédelmi szabályzatok betartatását. Ezáltal lehetővé tesz a hozzáférések ellenőrzését, valamit az alkalmazásokban használt adatok védelmét és akár törlését is.
A hibajavítások kezelését megújult, diagramos megjelenítés és új szkennelési eljárások segítik, továbbá a compliance feltételek teljesítéséhez kötelező, illetve ajánlott frissítések listája is újratervezett felületen tekinthető meg. A rendszerfrissítések esetében pedig még jobban áttekinthetők az eltérően frissített eszközök közötti különbségek.