A munkaadók különböző módon reagálnak a munkaidőben történő vásárlásokra. Néhányan kifejezetten támogatják, gondolva a munkaerő piaci helyzetre, hiszen így az alkalmazottak is boldogabbak és nem akarnak más munkahelyet keresni. Ezenkivül sokkal valószinűbb, hogy nem nyújtják meg ebédidejüket azért, hogy elmenjenek egy bevásárlóközpontba.
Mindezek ellenére számos vállalat elmondja alkalmazottainak, hogy bevásárlásaikat szabad idejükben végezzék. Több munkahelyen összeállítják azon weboldalak listáját, melyekre nem mehetnek fel a munkaidő alatt.
Ezeknek az intézkedéseknek biztonsági okai is vannak, hiszen a cég hálózata sokkal inkább ki van téve a vírusoknak és más fenyegetéseknek.Ezenkívül természetesen gazdasági megfontolásból is hoznak ilyen döntéseket, hiszen azt az időt, amit a munkavállaló vásárlásra fordít, tölthetné a munkájával is.
Végeredményben, több munkaadó megakadályozhatná az alkalmazottak internetes böngészést, vagy legalábbis korlátozhatná azokra az oldalakra, melyek valamilyen módon kapcsolódnak a munkájukhoz. Ha ez megtörténne, akkor az internetes kereskedők sok vásárlójukat és forgalmuk jelentős részét elveszítenék.