Az elmúlt évben nehéz idők jártak az internetes tanácsadókra, egyik cég a másik után rendült meg anyagilag, vagy éppen vált fizetésképtelenné.
Ezt a sort folytatja a San Francisco városában székelő Organic is. A vállalat 270 alkalmazottjától kénytelen megválni, és már most figyelmezteti befektetőit, hogy a negyedik negyedévi eredményei valószínűleg elmaradnak a várakozásoktól. A vállalat új vezetőt nevezett ki a korábbi alapítótag Jonathan Nelson helyére, Mark Kingdon személyében, aki január 15-én veszi át az irányítást. Az átszervezési terv alapján a cég körülbelül 25 millió dollárt takaríthat meg, ha sikerül véghezvinni a változtatásokat.
Az Organic azonban nem áll egyedül problémáival, a szakértők egyfajta, a webtanácsadással foglalkozó vállalatokat sújtó, dominóelvről beszélnek. A költségcsökkentést és elbocsátásokat bejelentő cégek listája csak a múlt hétről: Xpedior, Lante, Scient és a Viant. Az elemzők a túl gyors növekedést tartják felelősnek az eseményekért, mely egyrészt nagy hitelállománnyal jár együtt, másrészt, ha egy kicsit is lanyhul a piac, azonnal elbocsátások válnak szükségessé írta a CNet.