A kutatás szerint 160 ezren naponta, körülbelül 120 ezren hetente többször, 90 ezren pedig hetente egyszer lépnek fel a hálóra.
Az internetezés célja elsősorban böngészés, keresés vagy elektronikus levelezés, de emellett egyre nagyobb szerepet kap a munkához, illetve a tanulmányokhoz kapcsolódó weboldalak keresése is.
A kutatás szerint a 15-17 évesek leggyakrabban játékra, chatelésre és zenehallgatásra használják a világhálót, míg a 18-29 évesek a videonézést, a zenehallgatást és a programok letöltését helyezik előtérbe. A 30 év felettiek leginkább munkához szükséges anyagokat és termékinformációkat keresnek a világhálón.
Máth András rámutatott arra, hogy a férfiak és a nők aránya jelenleg 57 és 43 százalék, ez az arány azonban becslése szerint 1-2 éven belül kiegyenlítődik.
Az interneten a világhálót használók 10 százaléka vásárolt már, többségük könyvet, CD-t és számítástechnikai termékeket rendelt meg, de egyre növekszik a készételeket, játékokat és repülőjegyeket vásárlók aránya is.
A sajtótájékoztatón az ügyvezető igazgató újságírói kérdésre elmondta: a Netsurvery Internetkutató Intézetet 2000 júniusában alapította a Szonda Ipsos és a GfK Hungária Piackutató Intézet. Fő tevékenysége on-line kutatások lebonyolítása és elemzések készítése. Terveik szerint az internet magyarországi használatáról évente vagy félévente készítenek majd hasonló felméréseket.