A múlt héten megjelent Útmutató a Magyar Üzleti Insta Világához című marketing szakkönyv hivatalos bemutatója kapcsán rendezett panelbeszélgetésen négy különböző területről érkezett szakértő vitatta meg a 2019-es év várható insta-marketing trendjeit.
A beszélgetés során elsősorban az Instagramra kivetítve vizsgált négy trend az előrejelzések szerint egyre nagyobb szerepet fog kapni az online marketing eszköztárában a következő év során.
“Nagyvállalati oldalról mi is folyamatosan nyomon követjük a trendeket. Bár alapvetően a social media platformok esetében a Facebook-ra fókuszálunk, mi is tapasztaljuk, hogy a fiatalokat egyre inkább az Instagramon lehet megszólítani, így igyekszünk fokozott figyelmet fordítani erre a platformra.” - mondta Katus Krisztina, a Telekom Social Media Menedzsere.
Az egyik egyre népszerűbb trend a vertikális videók használata. Míg korábban abszolút kerülendő volt a közönség nemtetszése miatt, addig ma már nem csak elfogadott, de egyre elterjedtebb is ez a videó-forma. Valószínűleg a háttérben az Insta sztori, - mint kommunikációs forma - elterjedése állhat.
A sztorik népszerűségére a hirdetők is felfigyeltek. Amellett, hogy a sztorik között hirdetéseket is találunk, ma már nem ritka, hogy a szponzorációs együttműködések saját tartalmakba kapnak elhelyezést, a tapasztalatok alapján a követők ezt jól fogadják, és nem érzik környezet-idegennek.
Káli György, a SD4Good alapítója szerint: “A mi tapasztalataink alapján is egyre nagyobb jelentőséget kapnak a sztorik, így bátorítjuk az ügyfeleinket, hogy használják őket tudatosan, hiszen ez egy olyan eszköz, amivel tényleg jó eredményeket lehet elérni. Persze mint minden más esetében, itt is nagyon fontos, hogy a közönségünkre legyen szabva a tartalom. Nincs általános recept, hogy mi fog beválni.”
Habár az Insta alapvetően a képmegosztáson alapul, a fő cél a gyors kommunikáció és a közösségépítés. Az már nem meglepő, ha valaki Instagramon posztolja élete eseményeit, esetleg live videóban tudatja barátaival hol és mit csinál éppen. Az USA-ban és Nyugat-Európában már egyre elterjedtebbek az insta-kompatibilis események, amelyek kifejezetten úgy lettek megtervezve, hogy jó poszt-alapanyagként szolgáljanak a résztvevőknek.
Ezt a trendet Vedres Tamás is megerősítette: “Idén több fesztiválon vettünk részt kifejezetten Instagramra szabott kitelepüléssel. Számos lehetőség közül választhatunk, az alap, hogy legyen jól fotózható környezet, amibe elrejthetjük a márkát, az üzeneteinket, és amibe semmi zavaró nem lóg bele. Volt, hogy Insta frame-t is vittünk a helyszínre, de például a hashtageket mindig feltűnő helyen helyezzük el, beleágyazva az adott környezetbe.”
Az előrejelzések alapján a legtöbb változás a lokáció alapú targetálás kapcsán várható. Az Instagramon már elérhetőek valamilyen szinten ezek a funkciók, de az előrejelzések és az igények alapján ezek még inkább előtérbe kerülnek a jövőben. “A helyalapú marketing az összekötő kapocs a fizikai és a digitális világ között, segít releváns tartalmat megjeleníteni a felhasználó földrajzi elhelyezkedése alapján.” - mondta Magyar Kata, a Parashout hiperlokális kommunikációs platform operatív vezetője.
A már bevált eszközökről és a várható trendekről bővebben az Útmutató a Magyar Üzleti Insta Világában című könyvben olvashatsz!