A Gartner piacvezető elemzőcég egymás után immár harmadszor sorolta a Fujitsut a „Vezetők” szegmensébe a menedzselt munkahely-szolgáltatások európai piacáról készült Gartner Magic Quadrant felmérésben. Végrehajtási képesség szempontjából a Fujitsu szerezte összességében a legmagasabb pontszámot a vizsgálatban részt vevő szállítók közül.
Magic Quadrant jelentésében a Gartner hangsúlyozza, hogy az innovatív menedzselt munkahely-szolgáltatások versenyelőnyhöz juttatják a szervezeteket, mivel a munkahely a digitális változás és a munkavállalói elköteleződés frontvonala.
A Fujitsu stratégiai szemléletet alkalmaz a menedzselt munkahely-szolgáltatások terén, felismerve, hogy a közvetlen költségmegtakarítás helyett a szervezetek egyre inkább arra törekszenek, hogy digitális képességeik fejlesztése érdekében átalakítsák munkahelyi környezetüket. A digitális korban zajló átalakulás során szeretnék, hogy dolgozóik minél teljesebben ki tudják aknázni a képességeikben rejlő lehetőségeket és értéket teremtsenek. A Fujitsu nézetei szerint ehhez olyan megoldásokra és eszközökre van szükség, amelyek megfelelnek a munka és a magánélet összeolvadása nyomán keletkező új igényeknek, és a munkavállalók ebből fakadó kényelmi és rugalmasságbeli elvárásainak.
A Fujitsu úgy gondolja, hogy a digitalizációban rejlő lehetőségek hasznosításához a vállalatoknak olyan menedzselt szolgáltatóval kell együttműködniük, amely egyszerű, automatizált digitális felhasználói élményen keresztül, kontextusalapú-szolgáltatásokat nyújt számukra. Ha a felhasználók a kívánt helyen és időben, saját igényeik szerint férnek hozzá a szolgáltatásokhoz, mindig el fogják érni az eredményes munkavégzéshez szükséges adatokat és funkcionalitást.
A menedzselt munkahely-szolgáltatások európai piacáról készült, 2019. január 4-én közzétett Magic Quadrant jelentés (Magic Quadrant for Managed Workplace Services, Europe) szerzői, David Groombridge, Claudio Da Rold és Federica Troni, 16 vezető menedzselt munkahely-szolgáltatót értékeltek Európában. A vizsgált szolgáltatók portfóliójában többféle digitális munkahely-szolgáltatás, köztük Service Desk és kiszervezési (outsourcing) szolgáltatások is szerepeltek, automatizált és integrált, elsődlegesen felhőalapú (cloud first) végfelhasználói támogatással.
„A Fujitsu menedzselt munkahely-szolgáltatásokból álló portfóliója egységes, pozitív élményt nyújt a munkavállalóknak, lehetővé téve számukra az alkalmazások és az adatok egyszerű és hatékony használatát. Úgy gondoljuk, hogy a Gartner besorolása visszaigazolja elkötelezettségünket a kifogástalan szolgáltatásnyújtás és a világos piaci jövőkép kialakítása iránt, és elismeri a szakértelmünk továbbfejlesztésére irányuló folyamatos erőfeszítéseket” – nyilatkozta Martin Smithen, a Fujitsu EMEIA-régió digitális munkahely-szolgáltatásokért felelős vezetője.
„Mindezt az internetalapú szolgáltatásokon keresztül nyújtott, végfelhasználói élményre összpontosító, emberközpontú szemlélettel érjük el” – folytatta. „A Gartner jelentésében megszerzett pozíciónk igazolja, hogy ez a szemlélet az ügyfelek körében is kedvező fogadtatásra talált – és most hangot is adtak véleményüknek. Nagyon hálásak vagyunk a tőlük kapott visszajelzésekért, mivel úgy érezzük, hogy véleményük nagymértékben hozzájárult a Gartnertől kapott minősítéshez.”