Fontos a munkavállalói adatok felelősségteljes kezelése

forrás: Prím Online, 2019. február 4. 09:59

A vállalatvezetőknek előbb-utóbb felelősségteljes munkaerőadat-kezelési stratégiát kell kidolgozniuk, hogy dolgozóik bizalmát megnyerve, fenntartható bevételnövekedést tudjanak elérni – állapította meg az Accenture új kutatása.

„A szervezet géntérképének dekódolása” (Decoding Organizational DNA) címmel kiadott Accenture Strategy jelentést megalapozó kvalitatív és kvantitatív kutatások során 13 iparágban több mint 1 400 felsővezetőt és 10 000 munkavállalót kérdeztek meg. 

 

A felsővezetők 62%-a nyilatkozott úgy, hogy az új technológiák segítségével adatokat gyűjtenek a dolgozókról és az általuk végzett munkáról, de csupán 30%-uk biztos abban, hogy felelősen használják fel ezeket. 

 

A munkavállalók több mint fele (52%) szerint, az új munkavállalói adatforrások használata gyengítheti a bizalmat, és a közelmúlt adatkezelési visszaélései miatt pedig 64% aggódik, hogy saját adatai is veszélyben lehetnek. Jó hír, hogy a munkavállalók 92%-a nyitott arra, hogy adatokat gyűjtsenek róla és munkájáról, de csak abban az esetben, ha ez javítja teljesítményüket, munkahelyi közérzetüket, vagy egyéb személyes előnyökkel jár. A munkavállalók 62%-a szívesen rendelkezésre bocsátaná adatait, ha ezért egyéni igényeinek megfelelő jutalmazásban és juttatásokban részesül, 61% pedig a nekik megfelelő tanulási és fejlődési lehetőségek érdekében tenné ugyanezt.

 

A kutatás szerint a nagyvállalatok 3 100 milliárd dollár jövőbeni árbevétel-növekedést kockáztatnak annak függvényében, milyen hatást gyakorol adatkezelési stratégiájuk a dolgozói bizalomra. A felelős adatkezelési-stratégiával rendelkező cégek árbevétele akár 12,5%-ot is növekedhet azokéhoz képest, akik nem rendelkeznek ilyennel.  

 

 

 

„Amikor a vállalatok értékteremtési célra használják fel az újonnan elérhető munkaerő adatokat, a felelős vállalatvezetés kulcsfontosságú a dolgozói bizalom kiépítésében” – mutatott rá Ellyn Shook, az Accenture vezetőségi és humánerőforrás-igazgatója. „A bizalom az egyik legfontosabb tényező, amely az emberekben rejlő lehetőségek kihasználásával megnyitja az utat az innováció és a növekedés felé".

 

A cégvezetők eltérő módon reagálnak a munkavállalói adatokkal kapcsolatos kihívásokra. A megkérdezett felsővezetők közel egyharmada (31%) mondta, hogy a dolgozók érzékenysége miatt kevesebbet fektet a dolgozói adatgyűjtő technológiákba, mint szeretne, nagyjából ugyanennyien (32%) azonban végrehajtják a beruházásokat és a felmerülő problémákra pedig igyekeznek megfelelő megoldást találni. 

 

Az Accenture a következő keretrendszer bevezetését javasolja a munkaerő adatokkal kapcsolatos dolgozói aggodalmak eloszlatására: 

 

„A bizalom mára olyan számszerűsíthető mérőszámmá vált, amely már a nyereségre, az EBITDA-ra és a versenyképességen keresztül a növekedésre is hatást gyakorolhat” – mutatott rá Mark Knickrehm, az Accenture Strategy csoport vezérigazgatója. „Napjaink vállalatvezetőinek a dolgozói és fogyasztói bizalmat kell üzleti stratégiájuk középpontjába állítaniuk, és világos, végrehajtható tervvel kell rendelkezniük a bizalom megszerzésére és megtartására.”

 

Bővebben a jelentésről: www.accenture.com/workforcedata.