Az ünnepi szezonban sok internetes bolt nem lesz képes megfelelni a növekvő vevőszolgálati igényeknek - derült ki a Jupiter Research és az NPD Group felméréséből.
A weboldalak csak 29%-a tartja be a vevők által elfogadhatónak tartott visszaigazolási időt.
1999-ben a vásárlók 62%-ának volt negativ tapasztalata az internetes vevőszolgálatról.
Csak azok a cégek maradnak versenyben, akik nem próbálják meg elkápráztatni vevőiket, inkább a szokásos szolgáltatást nyújtják, a megrendeléseket időben visszaigazolják illetve a terméket időben kiszállítják.
Az internetes vásárlók többségének (53%)negativ tapasztalata a szállításból ered.
A vevők 33%-a a szállítás idejére vonatkozóan a megrendeléstől számított 5 órán belül szeretne választ kapni, míg a többség négy órán belül.
A Jupiter felmérése szerint a vásárlók egyharmada - akik raktáron nem levő terméket rendeltek - nem kapott semmilyen értesítést a késedelmes szállításról, mely sérti a Federal Trade Commission szállítási szabályzatát.
Megoldás lehet egy Súgó (Help) rendszer, ahol a vevők saját maguk megkereshetik kérdéseikre a választ. Ezzel a rendszerrel a boltok növelhetnék a szolgáltatás szinvonalát valamint pénzt takarítanának meg. Mindezek ellenére a vizsgált cégek csak 25% használja ezt a megoldást, míg a vásárlók 81%-a soha nem vette igénybe.