A Net az utolsó pillanatban veszítette el vásárlóit

Wollák Viktória, 2000. december 22. 12:03
A Boston Consulting Group és a Harris Interactive múlt héten végzett tanulmánya szerint körülbelül 27 millió vásárló, aki októberben az interneten keresztül tervezte beszerezni a karácsonyi ajándékokat, meggondolta magát.
Az októberben készített felmérés azt mutatta, hogy az internetezők 70%-a tervezi az ünnepi bevásárlás egy részét az interneten keresztül lebonyolítani. A tavalyi évhez képest 23%-kal nőtt az internetes vásárlók száma, míg az átlagosan elköltött összeg 38%-kal. Idén egy átlagos vásárló hat ajándékot rendelt az interneten keresztül átlagosan 234 dollár értékben, míg 1999-ben 170 dollárt. Az internetezők 40%-a vásárolt már ajándékot internetről. Míg a megkérdezett vásárlók 79%-a elégedett vagy nagyon elégedett volt a az online áruházak szolgáltatásaival, 90%-a szerint a termék kiválasztása ugyanolyan jó vagy jobb, mint a hagyományos boltban, 21%-ának akadt valamilyen problémája a vásárlás során. A felmérést december 8. és 11. között végezte a Boston Consulting és a Harris Interactiv 1930 18 évesnél idősebb amerikai megkérdezésével.