A Prefixbox természetes nyelv feldolgozó (Natural Language Processing, azaz NLP) funkcióival az e-kereskedők versenyelőnyhöz juthatnak a kompetitív kiskereskedelmi piacon.
Az NLP funkció kritikusan fontos az e-kereskedelemben, ahol nagyon sok múlik azon, hogy a kereskedők mennyire gyorsan tudják követni a legújabb trendeket. A technológiát elsősorban a termékkereső mezőben és a chat funkciókban használják, mivel segítségével a számítógép képes feldolgozni a beszélt nyelvet. A vásárlók egyre gyakrabban olyan szavakkal keresnek rá egy adott termékre, ahogy azt a hétköznapi életben is használják.
A lehető legjobb vásárlói élmény biztosítása érdekében a webáruházaknak olyan technológiára van szükségük, amely többféle keresőkifejezés-típust is támogat, azért, hogy a potenciális vásárlók keresésének legyen eredménye. A találat nélküli keresés szinte a legrosszabb, ami egy online vásárlás során történhet - a keresések kb. 20%-a mégis így végződik.
A Gartner szerint „ahhoz, hogy megértsük a vásárlók szándékát, az adott webáruházat/termékskálát is meg kell értenünk. Ezáltal megfelelő válaszokat adhatunk és kérdéseket tehetünk fel a vásárlóknak, miközben a párbeszéd a termék kiválasztásához vezet”.
Külső adatok azt is alátámasztják, hogy az NLP használata hozzájárul az online árbevétel és a konverzió növeléséhez.
A termékkereső alapvető eszköz az online bevétel növeléséhez, mivel azokhoz a termékekhez irányítja a látogatókat, amelyeket azok meg akarnak vásárolni.
“A Prefixbox-nál azon dolgozunk, hogy intelligens, könnyen integrálható webáruház keresőmegoldást hozzunk létre. Büszkék vagyunk arra, hogy a Gartner elismerte a munkánkat az NLP keresési funkciókat illetően” – mondta el Simon István, a Prefixbox alapítója.
A Gartner regisztrált felhasználói ide kattintva tudják letölteni a 2019. februári “Market Guide for Digital Commerce Search” tanulmányt.