A HTC Corporation („HTC”) bejelentette, hogy elindult a Vive Pro Eye virtuális valóság eszköz forgalmazása Európában. A HTC Vive Pro Eye a vive.com weboldalon és kiskereskedőkön keresztül vásárolható meg, ára 1649 euró. Az eszközt az idei CES-en jelentették be, és a legújabb szemkövetési technológiát alkalmazza.
A vállalati felhasználók Advantage csomagban vehetik meg a készüléket Európában (185 euró + áfa), vállalati licenccel és 2 év garanciával. Az Advantage továbbá dedikált terméktámogatást és egyéb szolgáltatásokat nyújt.
Következő generációs VR megoldás vállalatoknak
A Vive Pro Eye a több díjjal is jutalmazott Vive Pro kialakításán alapul. A szemkövetéses technológia az alábbi előnyöket nyújtja:
A Vive Pro Eye használata a SteamVR 2.0 követési technológiának köszönhetően széles palettán mozog, akár ülve, akár egy 10 m x 10 m alapterületű helyiségben is használhatjuk több felhasználós környezetben. A headsetben dual OLED kijelző található, az összesített felbontás így 2880 x 1600 pixel, emellett beépített fejhallgatóval érkezik.
Graham Wheeler, a HTC Europe vezérigazgatója elmondta: “A HTC Vive Pro a vállalati VR felhasználás egyik fontos szereplőjévé vált világszerte. A továbbfejlesztett Vive Pro Eye-t az új igényeknek és a teljes körű vállalati felhasználásnak megfelelően alakítottuk ki. Legyen szó hatékonyabb betanításról vagy mélyrehatóbb adatelemzésről, a felhasználók professzionális eszközt kapnak, amivel hozzájárulhatnak a hatékonyabb munkafolyamatokhoz és munkavégzéshez.”
Optimalizált teljesítmény - foveated rendering
A szemmozgás követésének köszönhetően a felhasználók kihasználhatják a foveated rendering előnyeit. Ennek során az eszköz a grafikus és a számítási teljesítményt aszerint optimalizálja, hogy a felhasználó merre néz - ezáltal nagyobb hatékonyságot és jobb képminőséget ér el.
Az NVIDIA Turing alapú RTX grafikus vezérlőkártyái a foveated rendering terén az egyik legjobb megoldást nyújtják. A vállalat a Variable Rate Shading (VRS) technológiája kapcsán a Vive Pro Eye-t nevezte meg javasolt VR headsetként a GPU Technology Conference-en. Az eseményen a Vive olyan különleges vállalati megoldásokat is bemutatott, mint a BMW M Virtual Experience, ami a Zerolight, az NVIDIA és a Vive közös fejlesztése. A program segítségével a felhasználók személyre szabhatták, felfedezhették és bele is ülhettek az 1:1 méretarányú digitális járművükbe.
“A Vive Pro Eye a VIVE Pro nagyszerű tulajdonságaira épül, és tovább is fejlesztette azokat.” – tette hozzá Chris O’Donnor, a Zerolight technológiai vezetője. “A headset szemkövetési technológiája a foveated renderingen és a részletes viselkedési adatokon keresztül számos előnyt biztosít ügyfeleinknek.”
A Vive Enterprise-ról további információ az alábbi oldalon található: www.enterprise.vive.com.