Az USA-ban eddig azért nem talált magának piacot az új kártyarendszer, mert a kereskedők és az automataüzemeltető hálózatok ragaszkodtak a régebbi mágnescsíkos megoldáshoz. Az idegenkedésnek főleg pénzügyi okai vannak, rengeteg költséges kártyaolvasó berendezést kellene lecserélni, sok milliárd dollárért. Az első célréteg az online vásárlók tábora, akik mind a 35 millióan biztonságos vásárlásra vágynak. A Visa USA most a First USA, a Providian Financial Corp. és a Fleet Boston Financial kártyagyártókkal szövetkezve keres megoldást új termék bevezetésére. Hogy az újdonság kedvező fogadtatásra találjon, ingyenes olvasóberendezést és nullaszázalékos költséglevonást ígérnek. A kártya ígéretes jövő előtt áll, hiszen felhasználhatósága rengeteg területre kiterjed, helyettesítheti például a mobiltelefonok kártyáit is, és egyidejűleg magasabb biztonsági szintet biztosít, ezzel várhatóan jelentősen csökkentve a hitelkártya cégek évi 1,09 milliárd dolláros kártyavisszaélésekből származó veszteségét - írja a CNN.