Legyél kutyás vagy macskás, a közösségi média felületein órákat el lehet tölteni a legaranyosabb állatokról készült képek pörgetésével. 2019-ben az Instagram lett az első számú felület a kisállatokról készített képeket tekintve, viszont nehéz kitűnni a tömegből, lévén már több mint 250 millió posztnál szerepel a #dogsofinstagram és a #catsofinstagram hashtag. A Sony egyedülálló Animal Eye Auto Focus technológiájának köszönhetően tökéletesen fókuszált képeket készíthetünk kis kedvenceinkről, így mindenképpen megkapják azt a figyelmet, amit érdemelnek.
Az egyedülálló Animal Eye AF technológia az α6400, az α7III és az α7RIII modelleken lesz elérhető, ennek kapcsán a Sony összegyűjtötte az Egyesült Királyság öt legnagyobb követőtáborral rendelkező kisállatát. Közéjük tartozik egy mindig mosolygó szamojéd, egy imádnivaló pomerániai és két utazó golden retriever.
Az öt legtöbb követővel rendelkező kisállat Európában:
1. @mayapolarbear (kutya - 1.5 millió követő)
2. @zulathepom (kutya – 1.1 millió követő)
3. @milperthusky (kutya – 885 ezer követő)
4. @wat.ki (kutya – 779 ezer követő)
5. @lozoodisaschina (macska – 512 ezer követő)
A csapathoz Dolly Pawton (@dolly_pawton) és Dante Duke (@danteduke_thecat) is csatlakozott, hogy ellássanak a legfontosabb tanácsokkal, és így a legjobb képeket készíthesd kedvencedről.
A Sony útmutatójában a megfelelő háttér kiválasztásától a fotogén pózokig mindent megtalálsz, amivel háziállatodból Instagram-sztárt faraghatsz. Gerrard Gethings profi állatfotós, Dolly Pawton és Dante cica számos fontos tanácsot adott a leendő állati influencereknek.
Gerrard Gethings állat portréfotós a következőket nyilatkozta: „Embereket és állatokat fotózni két teljesen külön dolog. A fotósnak meg kell teremtenie azt a környezetet, ahol a lehető legtöbb elemet tudja irányítani. A titok nyitja az állat figyelmének fenntartása az ideális kép elkészítéséig, ezért a csönd és a nyugalom elengedhetetlen.”
„Sokszor csak a másodperc törtrésze áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy elkészítsük a képet, így kulcsfontosságú, hogy megfelelő kamerával rendelkezzünk. A fotózánál a Sony kamerák Animal Eye Auto Focus technológiájáát használtuk. A fókusz a legfontosabb tényező, a Sony Animal AF-je pedig automatikusan követi az állat szemeit, amivel elképesztően éles fókusz érhető el, így a fotós teljes mértékben a tökéletes kép elkészítésére tud koncentrálni.”
Stella és Lucy (Dolly Pawton gazdái) azt mondták: „A legfontosabb az, hogy ismerd ki azokat a pózokat, amiket kis kedvenced legjobban szeret. Amikor Dolly fiatalabb volt, megfigyeltük, hogy szeret az asztalon feküdni, így ez lett a védjegye. Fotózás közben mindig használjuk a kedvenc játékát – egy kis fehér gombócot – ami már évek óta megvan neki. Bármi is történjen, mindig rá fog nézni – nem tudom, mit csinálnánk, ha esetleg elhagynánk.”
„Rövid sorozat készítésénél a figyelem fenntartása a kulcs. Nagyon kreatívak tudunk lenni és néha az is előfordul, hogy különböző hangokat adunk ki, hogy fenntartsuk Dolly érdeklődését – gyakran elég érdekesen is néznek ránk emiatt. A fotózás után pedig mindig megjutalmazzuk Dollyt kedvenc csemegéivel.”
Dante cica gazdája, Karen Duque azt mondta: „Macskák esetében a kényelmük megteremtése a legfontosabb. Dante alapvetően nagyon nyugodt cicus, de minden fotózásnál kellő időt szentelünk annak, hogy kialakítsuk a megfelelő környezetet. Miután körbesétált, dörgölőzött és megszaglászta a dolgokat, készen is áll a fotózásra!”
Stella és Lucy (Dolly Pawton gazdája) a kulcsszempontokat is összefoglalták a leendő kisállat-influencerek gazdái számára:
1. Emeld ki egyéni személyiségüket!
Aranyos, pimasz, bolondos és vakmerő; kisállataink mind-mind egyedi személyiséggel rendelkeznek. Tisztában vagyunk vele mennyire különlegesek, és büszkélkedünk tulajdonságaikkal, amelyek megkülönböztetik őket a többi házi kedvenctől.
2. Szettek
Állíts össze egyedi arculatot, amivel kitűnhet a tömegből. Legyen az akár egy egyedileg összeállított szett, stílusos kiegészítők, vagy éppen különféle tematikus tartalmak készítése ünnepekre (jöhet a halloweeni tök, meg a Mikulás sapka), hiszen ki ne imádná a változatos jelmezeket? Másrészről viszont figyelj arra, hogy a téma passzoljon kedvenced stílusához. Fő a hitelesség!
3. Rendezd be a stúdiót!
Az Instagramon, vizuális közösségi platform révén, elengedhetetlen a figyelemfelkeltő arculat kialakítása, olyan tartalom gyártása, ami megragadja a figyelmet görgetés közben. Kellékek, háttér, jó világítás és a tökéletes fókusz, mind alap követelmény ahhoz, hogy kisállatod egyedi karakterét megragadva lebilincselő tartalmat állíts elő.
Legyen az egy kávézóban elköltött reggeli, egy ital a bárpultnál, séta a parton, vagy éppen összebújás otthon a kanapén; válassz újabb és újabb eltérő háttereket, amik illenek kedvencedhez.
4. Pózolj!
Válaszd ki a megfelelő szöget, ami leginkább kifejezi kisállatod személyiségét és hangsúlyozza egyedi vonásait. Minél többet foglalkozol vele, annál inkább tisztában leszel kisállatod erősségeivel, legyen az egy erőteljes beállás, ami magabiztosságot sugároz vagy egy kis pocak vakarás, ami megmutatja a játékos oldalát. A jutalomfalatok mindenképp hasznodra lesznek!
5. Koncentrálj a minőségre!
Használj minőségi felszerelést, amivel a lehető legjobban örökítheted meg kedvenced csillogó egyéniségét. A Sony fényképezőgépek új Animal Eye funkciójának segítségével kifogástalan képeket készíthetsz kedvencedről, a legapróbb részleteket kiemelve, és ezzel életre keltve őt a képernyőn. Azt mondják ‘a szem a lélek tükre’, és a Sony legújabb fejlesztésével képes leszel káprázatos, pontos, éles fotókat készíteni azokról a bizonyos ‘kiskutya szemekről’, amik minden bizonnyal megragadják a figyelmet.
6. Kreatívkodj a képaláírásokkal!
Ötletes és személyes képaláírásokkal még közelebb hozhatod háziállatod személyiségét a követőkhöz, akik így még könnyebben nyerhetnek betekintést a kis kedvencek mindennapjaiba. A szellemes és a szarkasztikus üzenetek egyaránt működhetnek, kontextustól függően. A trendi hashtagek használatával biztosíthatod, hogy az állati influencerek tartalmai minél szélesebb közönséghez eljussanak.
7. Maradj következetes!
Őrizd meg a hangvételedet a vizuális és szöveges tartalmak gyártása során, így kialakíthatsz egy egyedi online személyiséget, amit az emberek könnyedén beazonosíthatnak. Legyél következetes a bejegyzések gyakoriságával, és kommunikálj gyakran a rajongókkal, hogy fenntartsd az érdeklődésüket.
Pierrick Masson, a Sony Europe cserélhető objektíves kamerákért felelős termékmenedzsere a következőket tette hozzá: „Egyre több ember készít képeket és osztja meg azokat követőivel a közösségi médián keresztül, ezért nagyon fontos, hogy a kamerák alkalmasak legyenek pontos és részletes képek készítésére. Az α6400, az α7III és az α7RIII kamerák Animal Eye AF technológiája lehetővé teszi, hogy kis kedvencünk viselkedésére és a képalkotásra figyeljünk, a kamera pedig gondoskodik a többiről. Így minden körülmény adott a tökéletes kép elkészítéséhez.”
Sony Alpha tulajdonosként most lehetőséged nyílik kisállatodról készített portréddal megnyerni az α7RIII tükör nélküli digitális kamerát, ha benevezel a Sony állatportré versenyébe az Instagramon. A nevezési határidő 2019. július 19-e, további információk a https://s-digitalimaging.com/ILC-animal/en/ weboldalon találhatóak.