Suba János, a társaság sajtó- és információs igazgatója közölte: a 20 milliós forgalmat már a tavalyi év utolsó és az idei év első napján elérték, s azóta mintegy 500 ezerrel nőtt előfizetőik száma. Az új előfizetők jelentős része 15-25 év közötti fiatal, akik előszeretettel SMS-eznek.
Maradi István, a Westel Mobil műszaki ügyvezető igazgatója elmondta: szilveszterkor és január 1-jén több mint 10 millió SMS-re számítanak. A tapasztalat ugyanis az, hogy az e napok forgalma kissé alacsonyabb, mint a karácsonyestéé, amikor délelőtt 9 órától tíz órán át óránként mintegy 500 ezer SMS-t küldtek a társaság előfizetői. Maradi István elmondta: egy átlagos napon 2 millió SMS-t küldenek az előfizetőik, s a déli csúcsóra forgalma sem haladja meg a 120-130 ezret. Hozzátette: szilveszterkor inkább beszélgetnek egymással az emberek, s kevesebb SMS-t küldenek, mint karácsonykor. A éjféli óraütést mintegy 10 perccel követően indul meg az óriási beszéd- és SMS-forgalom, ami ilyenkor teljesen leterheli a Westel Mobil hálózatát.
Hasonló helyzet alakulhat ki a többi szolgáltató esetében is, s ezért mindegyik társaság felkészül erre. A Pannon GSM és a Westel Mobil például újabb SMS-központokat helyezett üzembe. A Pannon egyebek mellett beüzemeli negyedik SMS-központját, míg a Westel többszörösére növelte kapacitását. Igaz, várhatóan még ezekkel nagy értékű beruházásokkal sem tudják zökkenőmentesen kiszolgálni a gyakorlatilag ugyanabban az időben telefonálni akaró előfizetőket.
Suba János szerint szilveszterkor olyan helyzet alakul ki a mobilhálózatokon, mintha minden autós egyszerre indulna el a Balatonra.
A mobilhálózat lassulása ellenére azonban senkinek sem kell attól tartania, hogy nem tudja elküldeni SMS-ét. Igaz, erre bizonyos időszakokban kicsit várni kell, vagy többször is meg kell próbálni a küldést. Az elküldött SMS azonban nem vész el, előbb-utóbb megérkezik a címzetthez.