Amerikai dot-com cégek európai kézben

Zsigó József, 2001. január 1. 21:08
Az utóbbi hónapokban tapasztaltalt áresést követően sorra európai cégekhez kerülnek az alulértékelt, amerikai internetes dot-com cégek.
Habár az euró még mindig nagyon gyönge a dollárhoz képest, az internetes cégek annyit veszítettek értékükből a múlt évben, hogy az európai cégek sorra vásárolnak részesedést bennük, vagy szerzik meg őket teljes egészében.

A sort a spanyol Terra Networks nyitotta meg, amely májusban bejelentette, hogy 4,6 milliárd dollárért megvásárolja a Lycost. Ezt az angol Pearson folytatta a Family Education Network részvényeinek 89 százalékát érintő, 129 millió dolláros vásárlásával, majd a Bertelsmann fizetett 117 milliót a CDNow-ért. A holland információszolgáltató Wolters Kluwer cég 95 millió dollárért szerezte meg a hasonló profilú Loislaw.com-ot és az olasz Yellow Pages, a Seat Pagine Gialle is érdemesnek látta megvételre a NetCreationst 111 millió dollárért.

A legutóbbi, nagyobb volumenű tranzakcióban a fent említett Pearson 34 százalékos részesedést vásárolt a MarketWatchban, de további vásárlást is tervez.

A Thestreet.com elemzője szerint az európaiak szokatlanul agresszíven szerzik meg a csőd közelébe került amerikai internetes cégeket, és ez a tendencia 2001-ben folytatódni fog, ahogy az euró ismét erőre kap.