Tovább nőtt a nagyméretű AOC és Philips monitorok eladása

forrás: Prím Online, 2019. október 2. 10:09

A Context elemző vállalat legfrissebb adatai szerint a szélesebb európai régió monitor piaca 2019 második negyedévében 3,2%-kal nőtt. Az AOC és az MMD képernyő-specialisták (a Philips monitors márka licencpartnere) együttes erővel megduplázták ezt a számot és 6,7% piaci növekedést értek el, ezzel Európában megőrizték harmadik helyüket és 14,1%-os piaci részesedésüket. Az MMD éves volumenben 10,8%-kal járult hozzá ehhez a növekedéshez.

A nagy képernyők (68,6 cm - 27 hüvelyk és nagyobb) szegmensében a két márka együttesen 14%-os piaci részesedéssel a második helyet szerezte meg. Miközben ez a piaci szegmens 29,2%-kal növekedett, a két márka együttesen ennek szinte duplájával, 57,7%-kal nőtt. Az MMD és az AOC külön-külön is jelentős növekedést mondhatnak magukénak, az MMD esetében 53,3%-os és az AOC esetében 64%-os eredménnyel. Az AOC és az MMD együtt több országban, például Oroszországban, a Benelux államokban, Ukrajnában, Lengyelországban, Olaszországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában az első helyen állnak. A 27 hüvelykes és ennél nagyobb képernyők szegmensében a Benelux államokban és Ukrajnában az MMD külön is az első helyet foglalja el. 

 

A nagyfelbontású (QHD és UHD), az ultra széles, ívelt és nagyméretű monitorok, valamint a nagyobb termelékenységet és egyszerű használatot elősegítő innovatív technológiák népszerűségének köszönhetően a monitorok általános piaca továbbra is növekszik. Egy másik kulcstényező a gaming szektor, amely szintén folyamatosan fejlődik.

 

Stefan Sommer, európai marketing és üzletvezetési igazgató

 

„Mi az AOC és MMD vállaltoknál (Philips monitors) folyamatosan olyan innovatív minőségen dolgozunk, amely a dizájn, a képminőség, az ergonómia és a felhasználóbarát használat továbbfejlesztését, valamint a termékek környezetbarátabbá tételét célozza meg. Ezek az innovációk ösztönzik a volumen növekedését és arra törekszünk, hogy minden negyedévben tovább erősítsük piaci pozícióinkat,” - mondta Stefan Sommer, európai marketing és üzletvezetési igazgató.

 

Az AOC erőssége a belépő szintű és csúcsminőségű gaming monitorokból álló széles és innovatív portfoliója. Az AOC továbbá kis-, és középvállalkozások valamint a közszféra számára kifejlesztett professzionális képernyők területén is növeli portfólióját, ezek a termékek igen versenyképesek és kedvező piaci fogadtatásban részesültek.

 

Az MMD jelentősen növekedett olyan innovatív csatlakoztathatóság megoldásainak köszönhetően, mint például a termelékenységet növelő és praktikus USB-C dokkolóállomás; zöld megoldások révén mint a „világ legzöldebb monitora”, a PowerSensor, amely a felhasználó távolléte esetén 80%-kal csökkenti az energiafogyasztást; a készülékházból kiemelkedő webkamera, amely a nagyobb biztonság érdekében lezárható; a „hibrid” USB-C és USB-A kábel, amellyel régi és új eszközök csatlakoztathatók a monitor USB-C dokkolóállomásához; és a Momentum elnevezésű, konzoljátékosok számára kifejlesztett új gaming terméksorozat.

 

Magyarországon a monitorpiac kis mértékben, 2,6%-kal nőtt, míg az AOC és az MMD által együttesen értékesített volumen 4,4%-os növekedést mutatott, amely csaknem ennek a kétszerese. 2018 második negyedévével összevetve 2019 második negyedévében az AOC egymaga 73%-kal növelte volumenét. A nagyméretű monitorokat (27 hüvelyk és nagyobb) vizsgálva azt láthatjuk, hogy a magyar piac 83,8%-kal nőtt ebben a szegmensben. Az AOC is 40,3%-kal növelte értékesítési volumenét ebben a szegmensben.

„Az elmúlt évben a 27 hüvelykes és nagyobb monitorok piaca megduplázódott és az AOC kedvező fogadtatású, elérhető árú termékeinek köszönhetően mi is növelni tudtuk volumenünket ebben a szegmensben.” - mondta el Jiri Dubina, az AOC és MMD magyarországi értékesítési igazgatója.