Hogyan alakítja át a negyedik ipari forradalom és az azt működtető innovatív technológia a vállalkozások ügyfélkapcsolatait és folyamatait? Hol tartanak a hazai vállalatok a digitális átállás folyamatában? Milyen tanulsága van az eddig végrehajtott projekteknek? A Deloitte szakértői az idei Salesforce Basecamp Budapest rendezvényen egy kerekasztal beszélgetés során ezekben az izgalmas kérdésekben osztották meg gyakorlati tapasztalataikat.
Négy tapasztalt szakember - Papp Lajos, az Aegon Biztosító Értékesítési Fejlesztési vezetője, Komjáthy Csaba, a Deloitte technológiai üzletágának vezetője, Schenk Tamás, a Deloitte üzletviteli tanácsadási partnere és File Ágnes, a Deloitte Digital Salesforce üzletágának vezetője – a beszélgetés felütéseként azt elemezték, hogy hol tart ma a digitális átállás folyamata Magyarországon. Mindannyian egyetértettek abban, hogy az átalakulás, bár technológiai megoldásokkal van megtámogatva, elsősorban nem technológiai kérdés.
A vezető magyar vállalatok már elindultak a digitális átállás útján, és az eddigi tapasztalatok alapján hasonló nehézségekkel kell megbirkózzanak: évtizedek óta használt, berögzült alaprendszereket kell újragondolniuk, aminek a folyamata hosszadalmas, komplex szaktudást igényel, és vállalati kulturális változásokat von maga után.
A transzformáció időszakában azonban a prioritások változatlanok: az ügyfelek zökkenőmentes kiszolgálása mellett a cég profitabilitásának maximalizálása. Sok vállalat esetében éppen az utóbbi cél hívja életre a digitális átállás stratégiai koncepcióját. A kiélezett versenyhelyzetben a digitalizáció túlmutat a profit kérdéskörén: működési hatékonyságot, növekvő ügyfélélményt eredményez, ezáltal akár lehetőséget biztosít más piacokra való belépésre is.
A kerekasztal beszélgetés résztvevői digitalizációs projektjeik legfőbb gyakorlati tanulságait is összegezték. Ezek alapján az alábbi tényezők elengedhetetlenek egy digitális transzformációs folyamat sikeréhez:
A digitális átállás számos fent említett működési nehézségre megoldást nyújt, azonban a bevezetéssel megnyíló dimenziók más, új típusú kihívásokat generálnak a vállalatok számára.
„A digitális átállás megnövekedett adatmennyiséget, értékes üzleti infomációkat eredményez a vállalatok számára, így már a stratégiai tervezés szakaszában kell készülni arra, mihez kezd majd a vállalkozás az adatvagyonával.” - hívta fel a figyelmet Schenk Tamás, a Deloitte Üzletviteli tanácsadási üzletágának partnere.