A Nielsen/Net Ratings több mint 70 ezer internethasználó reprezentatív kikérdezése alapján gyűjtötte adatait. A vizsgálódás szerint a kizárólag elektronikus kereskedelemre szakosodott cégek, így az Amazon vagy az eToys inkább kivételek: a 15 leglátogatottabb oldalból 11 ugyanis olyan hagyományos kiskereskedelmi cégekhez tartozott, mint a Barnes and Noble, a Walmart vagy a Sears.
Az európai trendre jellemzően Németországban novemberben az előző hónaphoz képest alig-alig nőtt az elektronikus bevásárlóhelyek látogatottsága. Az MMXI Deutschkand GmbH havonta megjelenő Digital Media Report című kiadványában a cég ügyvezetője arra mutatott rá, hogy az internet a karácsonyi konjunktúrából nyilvánvalóan később profitál, mint a hagyományos kereskedelem. Ugyanakkor egy-egy helyen többet időztek az internethasználók: ez novemberben 107 percre növekedett, ami 40 perc pluszt jelentett az előző hónaphoz képest. Az információs ajánlatokra a használók 34 percet, a korábbi idő 2,5-szeresét szánták.