Az IDC és a Liferay közösen készített tanulmánya szerint 2020-ra a világ legjelentősebb 2000 gyártó vállalatának mintegy 60 százaléka áll át a “smart-manufacturing” elvére és olyan digitális platformokba fog beruházni, amelyek legalább 30 százalékkal képesek növelni bevételeiket.
Mintegy 459 milliárd dollárt fordítanak majd a gyártásban világszerte az infokommunikációra 2022-ben, állítja többek között az IDC és a Liferay 2019-ben közösen készített legfrissebb tanulmánya. A piacelemzési tanulmány továbbá kitér arra, hogy a siker érdekében a vállalatoknak meg kell győzniük ügyfeleiket arról, hogy ők jobb megoldásokat kínálnak versenytársaiknál. A differenciált vevői tapasztalatok összegyűjtése ugyanis a legmagasabb stratégiai-üzleti prioritást jelentik világszerte a cégeknél. Az ügyfélélmények (CX) ugyanis lefedik az ügyfél és a szervezet közötti teljes folyamatot, ezért a gyártóknak érdemes figyelembe venniük üzleti stratégiájuk kidolgozásához, hogyan tehetik skálázhatóvá az igényeket, illetve az ügyfelek visszajelzéseit. Ha egy vállalat egyfajta digitális ökoszisztémát épít a márkája köré, azzal személyreszabott, élmény-alapú megoldásokat kínálhat az ügyfelei számára. Az ügyféltapasztalatok, a mesterséges intelligencia (AI), a Big Data és az Internet of Things (IoT) ötvözése hozzájárulhat egy magasabb szintű ügyfélelégedettséghez, foglalja össze Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.
A gyártóipar kihívásai
Az egyik legfontosabb kihívás, ami a digitalizált “smart-manufacturing” ágazatot érinti, hogyan reagáljanak az ágazati szereplők a növekvő fogyasztói és üzleti igényekre, anélkül, hogy ez akár a legrövidebb időre is negatívan befolyásolná az üzleti teljesítményt. Főleg azért fontos ez az irány, mivel az Ipar 4.0 elvei alapján felépülő gyártási mechanizmusok a világ gazdaságainak húzóerejévé vált. A jövő gyártó vállalatainak tehát olyan fogyasztóközpontú szervezetekké kell alakulniuk, amelyek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a digitális élmények fejlesztésére. “Bár a legtöbb modern vállalat már belefogott a digitális élmény-platformok (DXP) alkalmazásába és integrálásába, mégis csupán egy kis részük csinálja jól. Az újonnan kialakított üzleti felületek és szervezeti modellek azonban csak akkor lesznek működőképesek, ha eleget tesznek a felhasználói elvárásoknak, a külső fogyasztók és az üzleti szervezeten belüli felhasználók szempontjainak. Mindez azért fontos, mivel a DXP-k alkalmazásának legoptimálisabb módja, ha ún. omnichannel, vagyis többcsatornás (web, intranet, mobil és vezetékes kommunikáció, közösségi média felületek, illetve vállalatirányítási platformok összekapcsolása) módon működnek, azaz a létező összes digitális felülettel összehangoltan nyújtanak felhasználói élményt” - fogalmazza meg Balogh Zsolt.
“Az okos gyártási iparág piacvezetőinek tehát azon érdemes elgondolkodniuk, hogyan szerezzék meg az ügyfelek elköteleződését az ügyfélélmények növelésével” - hangsúlyozza Balogh Zsolt. “Az IDC-vel közösen arra kerestük a válaszokat, mit tehetnek a gyártók a legmegfelelőbb élmény biztosítása érdekében” - teszi hozzá.
Új trendek a gyártási iparágban
2020
2021
2022
2024
Megoldási lehetőségek
A Digital Experience Platformok (DXP-k) a leggyorsabban fejlődő digitális megoldások közé tartoznak a modern gyártóiparban. A DXP-k segítségével a már meglévő és az új üzleti folyamatok és technológiák egyaránt összehangolhatóak, tehát nincs szükség azonnali, radikális változásra - amely mindig is problémát jelentett a termelési folyamatok modernizálása esetében -, ugyanis minden fejlesztés a vállalat folyamatainak meghatározott ütemében haladhat.
A “smart-manufacturing” egyik végeredménye lehet egy minden felületet összekapcsoló homogén digitális felület, amely az ügyfelek, a partnerek és a belső munkatársak számára egyaránt kényelmes és egységes felhasználói élményt jelentenek. “A Liferay termékei összehangoltan képesek olyan felhasználói élményt nyújtani, amelyek a digitális fejlődés és a növekvő fogyasztói elvárások időszakában lehetőséget adnak egy sikeres üzleti modell kialakításához” - teszi hozzá Balogh Zsolt.