Az ünnepi szezonban az Amazon.com és kiskereskedelmi partnere, a Toy 'R' Us lett az első az online kiskereskedők versenyében, derült ki a Nielsen//NetRatings legfrissebb tanulmányából.
Az Amazon és a Toy 'R' Us 123 millió látogatójával több, mint ötször nagyobb forgalmat bonyolított, mint legnagyobb versenytársuk.
A rivális eToys.com messze lemaradva 21,12 millió látogatóval a második, míg a Dell.com szorosan mögötte 21 millióval látogatóval a harmadik helyen végzett.
Őket követte a Barnesandnoble.com (20 millió), a CDNow.com (20 millió), és a Walmart.com (18 millió).
A Top 15-ös lista nem igazán alakult kedvezően a hagyományos kereskedelmet is folytató áruházaknak, mint pl. a JCPenney.com, BestBuy.com és a Target.com-nak.
A lista több, mint felét nagy áruházak oldalai, mint pl. a Buy.com, a Sears.com és a BlueLight.com teszik ki.
Az online vásárlás az ünnepi szezonban a hagyományos kiskereskedelmet tükrözte. A vásárlók előnyben részesítették a virtuális áruházakat más termékkategóriákkal szemben a nagy termékválaszték valamint az időmegtakarítás miatt.
A Natratings jelentése szerint a szakterületekhez kapcsolódó ajándékok iránt nőtt meg leginkább a kereslet, melynek csúcsát a december 17-ei héten érte el (264%), míg második helyen a játékok szerepelnek, melynek kereslete a december 3-ai héten (138%) tetőzött.
A Nielsen//NetRatings, a Nielsen Media Research és a NetRatings, Inc. együttmüködve, 62.000 otthonról és 8.000 munkahelyről internetező megkérdezésével állította össze a felmérést.