Kevés ünnepi dekoráció versenyezhet a New York-i Bloomingdale’s áruházláncéval. A kiskereskedelmi lánc minden évben jól kidolgozott, új ötletekkel és interaktív elemekkel kápráztatja el a vásárlóit. Ez évben az ABB 12 robotja öltözteti díszbe az áruház kirakatait, ráirányítva a figyelmet a robotikában és az automatizálási technológiában rejlő lehetőségekre, amelyekkel forradalmasítható a vásárlásösztönző látványtervezés, és még dinamikusabbá tehető a vásárlási élmény.
Az ABB robotjai arról híresek, hogy a legfejlettebb technológiai színvonalat képviselik, és ipari környezetben együtt tudnak dolgozni az emberekkel. Ezek a robotok azonban sokkal több feladatra is alkalmazhatók. Az ABB robotok ezekben a napokban, New Yorkban, a metropolisz egyik legikonikusabb áruházban, a Bloomingdale’s-ben köszöntik a vásárlókat, így varázsolva a karácsonyi bevásárlást még szórakoztatóbbá és vidámabbá.
Az ABB négy darab, hattengelyes IRB 120 típusú robotja most azon a közös feladaton dolgozik, hogy egy hatalmas karácsonyfa ágait 20 törékeny aranydísszel díszítse fel. A másik kirakatban négy IRB 1200-as robot alkotta kvartett réz csörgőkön, tamburinon, harangjátékon és egy futurisztikus digitális xilofonon karácsonyi dallamokat játszik. Az utcán nézelődő vásárlók három karácsonyi dal közül választhatnak, és a bátrabbak részt vehetnek egy kis karaokéban is. Az énekes kedvű vevők a dalok szövegét a négy IRB 120-as robot karjára erősített három mozgó, 38”-os, grafikus RoboScreens-en követhetik.
Bent, a Bloomingdale’s áruházban, YuMi, az ABB kétkarú, kollaboratív, azaz együttműködő robotja mutatja be a legújabb Nespresso terméket, és különféle kávékkal kínálja a betérő vásárlókat. A vásárlók közvetlenül kapcsolatba léphetnek YuMi-val, az emberek melletti biztonságos munkavégzésre tervezett robottal. A kávét kínáló robot egyedülálló vásárlási élményt nyújt, és lehetővé teszi, hogy a vásárlók működés közben ismerhessék meg a Nespresso új termékét. Műveleti pontosságának és mozgékonyságának köszönhetően YuMi automatizálja a kávéfőzés teljes folyamatát, a kiválasztott kávékapszula kezelésétől és betöltésétől a forró ital felszolgálásán át az elhasznált kapszula újrahasznosítását biztosító elhelyezéséig.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy részt vehetünk a New York-i karácsonyi vásár megnyitójának számító nevezetes eseményen. Arra is büszkék vagyunk, hogy ünnepi hangulatot teremtünk a Bloomingdale’s vásárlói számára, akiknek bemutathatjuk, hogy a robotika és az automatizálási technológia miként képes magasabb szintre emelni a vásárlás élményét,” - nyilatkozta Marc Segura, az ABB Service Robotics vezetője. „A Bloomingdale’s-ben tartott bemutatókkal azt kívánjuk demonstrálni, hogy a robotika miként teheti a vizuális vásárlásösztönző látványtervezést dinamikusabbá és vonzóbbá. A jövőben a kiskereskedelmi üzletek a robotika segítségével innovatív, a vásárlókkal interakcióba lépő médiumokat hozhatnak létre, bemutathatják termékeiket, és az árusítóhelyeken sokkal jobban felkelthetik a vásárlók figyelmét, mint a hagyományos, statikus áruházi kirakatok.”
A Bloomingdale’s-be telepített robotokat az ABB US Robotics Auburn Hillsben, Michigan államban lévő központjában szakemberek felügyelik a nap 24 órájában,az ABB Ability Connected Services rendszerén keresztül. A fejlett rendszer távfelügyeletet végez, és elemzi a közvetlenül a robotoktól érkező adatokat, segítségével az ABB szakemberei meghatározzák, és már a kialakulásuk előtt felkészülhetnek a váratlan leállásokhoz vezető esetleges problémák elkerülésére.