Folyamatos növekedés a mobilfizetésben

forrás: Prím Online, 2020. január 23. 11:58

Az előző évhez viszonyítva 2019-ben is tovább növekedett a mobilparkolási és mobilfizetéssel megváltott autópálya-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy tranzakciók száma. A 2019. június 3-án elindított közlekedési mobiljegyet az első hét hónapban már (2019. június 3 - 2019. december 31. között) közel 100 ezer alkalommal vették igénybe a felhasználók. A 2014-ben elindított Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren országosan elérhető szolgáltatásokat már 2,6 millióan használják.

Tovább folytatódott a tavalyi évben is az a dinamikus növekedés, amely a mobilfizetést jellemzi. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltetett Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül 2019-ben több mint 37 millió mobilfizetési tranzakció valósult meg, amely jelentősen meghaladja az előző időszakban elért 33,3 millió ügyletet. Az összesen 37 milliót meghaladó tranzakciószámból 34,3 milliót tett ki a mobilparkolás, 2,6 milliót az e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy. A 2019. június elején bevezetett közlekedési mobiljegyből 96 ezer értékesítettek elektronikusan.

 

"A dinamikus tranzakciószám növekedés mellett a 2018. évi 25 milliárd forintról 2019-ra 30 milliárd forintra nőtt a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül értékesített innovatív, készpénzkímélő termékek forgalma, ezzel a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019-ben a legnagyobb tisztán magyar tulajdonú fintech vállalattá vált" - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

 

A tranzakciószám és a forgalom emelkedés egyik eleme az újabb országosan elérhető mobilfizetési termékek bevezetése, amely üzletileg úgy lett felépítve, hogy egy egységes értékesítési lánc (egy applikáción keresztül elérhető termékek számának bővülése, azaz a mobilfizetési applikációra történő rászoktatás) alakuljon ki. A bevétel- és forgalomnövekedés mellett a folyamatosan bővülő országosan elérhető szolgáltatások hozzájárulnak a városok fenntarthatóságának támogatásához is.

 

Elmondható, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer az elmúlt években jól teljesített, a folyamatosan növekvő tranzakciószám tagadhatatlanul azt bizonyítja, hogy a lakosság kényelmét szolgáló országos készpénzkímélő fizetési megoldásokra és szolgáltatásokra egyre nagyobb igény van.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a tavalyi évben sikeresen valósította meg a BKK, majd a tatabányai helyi közösségi közlekedés modernizációjának egyik mérföldkövét a közlekedési mobiljegy bevezetését, valamint az állatkerti belépők (köztük a Budakeszi Vadaspark és a Fővárosi Növény- és Állatkert) digitalizálását, mobilfizetési fejlesztését.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. célja, hogy folyamatosan növelje a mobilvásárlással elérhető szolgáltatások számát, ezzel támogatva a jelenleg 29 viszonteladóból álló, de bővülő számú partnereit is. A Társaság 2020. évi céljai között szerepel a termékeiből származó forgalom növelése, a közlekedési mobiljegy országos elterjesztése/bevezetése (a legtöbb vidéki nagyvárosban történő elérhetőségének biztosítása), valamint további, a lakosság mindennapi életét támogató korszerű digitális szolgáltatások elindítása.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2019. január 1. – 2019. december 31. (éves) üzemi statisztikai adatai*:

     

    *A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, az állam, a közlekedési és kulturális szolgáltatók számára megfizetett díjak.