A technológia megjelent a hálószobában, és kezdi kitúrni onnan a romantikát: a magyar fiatalok harmadát zavarja a mobilozás, ha intimitásról van szó – derül ki a YouGov által végzett ezer fős reprezentatív kutatásból.* Ahol a Repülőgép- és a Ne zavarjanak üzemmódók kudarcot vallanak, ott lépi át a hálószobák küszöbét a Deutsche Telekom Connected Underwear névre hallgató digitális bugyija, hogy végre ledöntse a falakat a digitalizáció és annak párkapcsolatukra gyakorolt hatásai között.
Míg egyesek kihívó fehérneműkkel próbálják meg magukra vonni párjuk figyelmét, mások romantikus vacsorával igyekeznek tudtára adni partnerüknek az intim együttlét iránti igényüket, a Telekom szerint ehhez azonban egy hétköznapi bugyi is elég – egy kis turbózással. A Connected Underwear egy egyszerű eszközzel segít hálószobai problémáinkon: a humorral. Adott egy pár fehérnemű, benne a LoveChipekkel, amelyek Bluetooth-on keresztül kommunikálnak egymással a Connected Underwear nevű applikáció segítségével. A felhasználó az appon keresztül meghívót küldhet partnerének, és ennek elfogadásával automatikusan LoveMode-ba kerül mindkettejük készüléke, ha 5 méteres közelségbe kerülnek és romantikus lejátszási listával adja meg a lehetőséget az egymásra hangolódásra, de értesítések sem érkeznek majd és csörögni sem fog a telefon amíg ki nem kapcsolják a funkciót.
Aki azt gondolja, hogy egy ilyen eszközre semmi szükség, az valószínűleg nem hallja az Y generációsok segélykiáltását: a YouGov kutatásában 1005 felnőttet kérdeztek meg a mobiltechnológia intimitásukra gyakorolt hatásáról. A kutatás elrettentő eredménye szerint ötből kettő, vagyis a hazai megkérdezettek 40%-a nyomkodja a telefonját egy ágyban, amikor partnere is jelen van. Bár szerencsére Magyarországon jóval kevesebbeket érint ez a probléma, mint mondjuk Németországban (49%), Hollandiában (68%) és Romániában (69%), mégsem mehetünk el szó nélkül a jelenség mellett. Beszéljünk róla! Hazánkban a kérdéses korosztály fiataljai (18-34 éves) majd’ dupla annyira aggódnak e jelenség negatív hatásai miatt, mint idősebb társaik (35 éves kor fölöttiek) (29% vs 17%), azonban csak 30%-uk érez bűntudatot, amiért nem hagyják figyelmen kívül telefonjukat a hálóban.
Mielőtt azonban a technológiát okolnánk mindenért, fontos észrevenni, hogy épp az segít bennünket hozzá egy gördülékenyebb párkapcsolathoz: a napközbeni chatelés, utazás közbeni telefonhívás, videóhívás miatt sokkal könnyebb akár a város távolabbi pontjai, akár Európa nagyvárosai között izzásban tartani azt a bizonyos parazsat. A megkérdezett célcsoport válaszai is ezt bizonyítják: a fiatalabbak 61%-a mondja azt, hogy a technológia pozitív hatással van mindennapjukra, a 35-44 éves korosztálynál ez a szám még magasabb, 70%-uk nyilatkozott így.
Bár a Deutche Telekom eszköze egy könnyed témafelvetés alapjául szolgál, valójában a megoldás a kezünkben, pontosabban a fejünkben, nem pedig az alsóneműnkben keresendő. A mindennapi intim pillanatok fontosságának szem előtt tartása újra visszahozhatja a romantikus együttlétek offline varázsát, ezt pedig olyan egyszerű módon érhetjük el, hogy például nem visszük be a telefont a hálóba. A Connected Underwear hazai bemutatásával a Magyar Telekom tovább folytatja a tudatos, digitális felhasználói viselkedés érdekében indított kezdeményezését, jelen esetben olyan párokra fókuszálva, akiknek pont erre a provokatív lökésre van szükségük ahhoz, hogy ledöntsék a tabukat a digitalizáció és annak párkapcsolatukra gyakorolt hatásai között.
Akinek felkeltette az érdeklődését a termék, ők online tudják azt megrendelni.
________________
* A kutatást a Deutche Telekom megbízásából a Proud Robinson & Partner (a Republic testvérügynökséggel együtt) készítette 2019. május 9 és 19. között, a 18 éven felüli korosztályban, 1005 fős mintán, amely nem, kor, terület szerint reprezentálja a 18 év feletti magyar alapsokaságot; kiemelt figyelmet fordítva a 18-34 éves korosztályra.