Bár az év első felében az internetes kereskedelmi eladások növekedése lassul majd, a 2000-es adatokhoz képest 57%-kal nő majd 2001-ben a forgalom, derül ki az eMarketer kutatócég hamarosan elkészülő tanulmányából.
A szombati közzététel előtt az eMarketer egyik alapítója, Geoffrey Ramsey azt nyilatkozta az E-commerce Times-nak, hogy az internetes eladások mértéke pillanatnyilag nagy mértékben függ a gazdaság általános helyzetétől.
Ha a látogatók átlagosan többet költenek, mint ahogy azt az elemzők megjósolták, vagy ha egy komoly visszaesés következik be, akkor a számokat aszerint kell igazítanunk.
Jelen pillanatban, Ramsey és az eMarketer arra a következtetésre jutott, hogy 2001-ben az internetes kereskedelem forgaloma eléri a 65,9 milliárd dollárt, a 2000. évben realizált 42 milliárd dollárhoz képest.
2001. első negyedévében az eMarketer becslései szerint a nettó eladás 13,5 milliárd dollár lesz, ami 8% növekedést jelent az előző év utolsó negyedévi 12,5 milliárd dolláros forgalmához képest.
Egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban az e-commerce 14%-kal növekedett az eMarketer adatai szerint.
Az év második negyedévében 12%-os növekedés (15,1 millió dollár) várható az elsőhöz képest, ami a tavalyi év azonos időszakában mért növekedésnek (25%) kevesebb, mint a fele.
Az előrejelzés szerint a nagyobb cégek az év második felében megoldják működési problémáikat. Ennek eredményeként az eMarketer becslései szerint a harmadik negyedévben 17,2 milliárd dollár, a negyedikben pedig 20,1 milliárd dollár lesz a forgalom.
Ramsey elmondta, hogy egy átlagos internetes vásárló 285 dollárt költött 2000. negyedik negyedévben, míg 1999-ben 215 dollárt.
2000. negyedik negyedévben 71%-kal nőtt az eladás az előző év azonos időszakához képest. Az eMarketer szerint 20,1 milliárd dollár bevétel várható 2001 utolsó negyedében, ami 61%-os növekedést jelent a 2000. év erre az időszakra vonatkozó adatait figyelembe véve.