A legtöbb cégnél elmúltak azok az idők, amikor biztonsági mentésként elég volt egyszerűen pillanatképeket készíteni a virtuális gépekről. A vállalatok több különböző helyszínen tárolják információikat, illetve működtetik szolgáltatásaikat, és ezeket a változásokat az adatvédelmi megoldásoknak is követniük kell, hogy vész esetén gyorsan helyre lehessen állítani a rendszereket. A Micro Focus szakértői szerint az alkalmazásokkal is integrálható megoldásra van szükség ahhoz, hogy mindenre kiterjedő és komoly mentőrendszert építsünk ki.
A vállalatok nagy része már régóta nem csak egyetlen központi irodát és egy nagy adatközpontot használ. Annak érdekében, hogy a cégek minél hatékonyabban tudjanak működni, számos különféle szolgáltatást és eszközt igénybe vesznek a központjukban, a telephelyeiken és a felhőben is. Ezt támasztja alá a Micro Focus szponzorálásával végzett kutatás is, amely szerint a cégek 62 százaléka alkalmaz hibrid megközelítést.
Ez azonban azt eredményezi, hogy a szervezetek adatai és szolgáltatásai is elszórtan találhatók a különféle helyszíneken. Ezért ha egy cég átfogó védelmet szeretne az összes fájl és szolgáltatás számára, nem elég egy egyszerű biztonsági mentési megoldás. A Micro Focus szakértői összefoglalták, milyen funkciókra van szükség a megfelelő védelemhez.
Mindenhol véd
Mivel az adatok szerteszét helyezkednek el, olyan biztonsági mentési megoldásra van szükség, amely többféle környezetet tud kezelni, hogy minden területet lefedjen. Ennek megfelelően például a Micro Focus szoftvere, a Data Protector számos különféle tárolási platformot, operációs rendszert, hypervisort, alkalmazást és formátumot támogat, így központosított adatvédelmet kínál a fizikai, virtuális és felhőkörnyezetekben. A vállalatok így remekül használhatják a megoldást olyan elosztott környezetekben is, ahol több telephelyen, több üzemeltető csapattal folyik a munka.
Az eszköz magában foglal olyan automatizálási és jelentéskészítési eszközöket, illetve prediktív analitikát, amelyek segítségével az informatikai szakemberek hatékonyan átláthatják és kezelhetik a biztonsági mentési környezetet, valamint automatizálhatják és összehangolhatják a backup folyamatokat. Emellett több különféle adattárat és mentőeszközt is támogat, és képes hatékonyan mozgatni az adatokat az egyes helyek között.
Visszaállítás pillanatok alatt
Hogy a lehető legkisebb legyen a kiesés, vészhelyzet esetén a biztonsági mentési megoldásnak minél rövidebb idő alatt kell biztosítania az adatok és a szolgáltatások helyreállítását. Nagyban segíti mindezt, ha az eszköz integrálható az üzleti programokkal. A Data Protector együttműködik a legfontosabb üzleti alkalmazásokkal és adatbázisokkal, beleértve az SAP/HANA, Oracle, Microsoft, PostgreSQL, MySQL, Sybase és DB2 termékeket, és konzisztensen képes menteni az adatokat. Továbbá egyszerűen és gyorsan lehetővé teszi egy korábbi időpontbeli állapot visszaállítását ezekben a rendszerekben.
Hosszú távon, nagy mennyiségben is
A vállalatoknál generált és tárolt információk mennyisége óriási ütemben nő. Mind a felhasználók, mind a különféle berendezések és IoT-eszközök egyre több adatot és egyre nagyobb méretű fájlokat hoznak létre. Ezeket az információkat pedig a szervezeteknek meg kell őrizniük. Erre részben előírások is kötelezik őket, részben pedig saját érdekük, hiszen a régebbi adatokat feldolgozva és kiaknázva a jövőbeni projektek sikereinek is megágyazhatnak.
A fejlett adatvédelmi megoldások tartalmaznak olyan indexelő és katalogizáló rendszereket, amelyek képesek segítséget nyújtani a megfelelő adatok megőrzéséhez. Ezek segítségével az informatikai szakemberek nemcsak azt térképezhetik fel, hogy hol van szükség az adatok helyreállítására, hanem arról is gondoskodhatnak, hogy az adatok megmaradjanak, ameddig csak szükséges, akár hosszú távon is.