Egyesével vizsgálták felül az elmúlt napokban a korábban tervezett hálózati beavatkozásokat az E.ON szakemberei, hogy csak a feltétlenül szükséges esetekben kelljen a rendkívüli helyzetben ilyen munkát végezni. Az ügyfelek a vállalat weboldalán tájékozódhatnak az őket érintő tervezett munkákról, a lemondásokról, erről e-mail vagy sms formájában értesítést is igényelhetnek.
Az E.ON mindent elkövet annak érdekében, hogy hozzájáruljon a koronavírus terjedésének megelőzésére tett országos lépésekhez és felkészüljön a járványhelyzet kezelésére. A társaság célja, hogy ügyfelei, munkatársai, partnerei és hozzátartozóik egészségét megóvja, ugyanakkor szolgáltatásainak biztonságát garantálja a kihirdetett veszélyhelyzet idején is.
A vállalat az eddig megtett óvintézkedések mellett az elmúlt másfél hétben egyesével felülvizsgálata azokat a korábban tervezett hálózati beavatkozásokat, melyek az ügyfelek számára áramszünettel járnának. Ezeket a munkálatokat még az új koronavírus járványt megelőzően hirdették meg az érintetteknek, a kialakult helyzetre való tekintettel az ügyfelek kényelme érdekében azonban átszervezik ezeket.
A szakemberek arra törekszenek, hogy minél kevesebb, csak a valóban feltétlenül szükséges beavatkozást végezzék el, hiszen a jelenlegi helyzetben sokan vannak most otthon. Éppen emiatt azonban az áramellátás biztonságának folyamatos garantálása is kiemelten fontos az E.ON számára. Minden esetben egyedileg vizsgálja meg a vállalat, hogy ellátásbiztonsági szempontból jelent-e kockázatot a halasztás, a tervezett üzemszünet kiket érintene (például hatással lenne-e gyógyszertár vagy élelmiszerbolt működésére) és mennyi az ellátás nélkül elfogadható időtartam a nem halasztható esetekben.
Az E.ON emellett további intézkedésig elhalasztott minden gyengeáramú rendszerfejlesztéshez szükséges beavatkozást és nagy számú rekonstrukciót. Az ilyen jellegű munkálatokat csak azokban az esetekben végzik el a szakemberek, amikor a tervezett karbantartás rövid távon nagyobb kiterjedésű üzemzavart előz meg (ilyen például egy autóbalesetben megsérült oszlop cseréje). Ekkor is figyel a vállalat arra, hogy a lehető leggyorsabban elvégezze a javítást, hogy minél előbb vissza lehessen kapcsolni az áramot.
A meghirdetett munkálatok halasztása kapcsán előfordulhat, hogy a változásról az idő rövidsége miatt hagyományos, postán kézbesített lemondó értesítést nem kapnak az ügyfelek. Az E.ON ezért arra kéri ügyfeleit, hogy az őket érintő tervezett munkálatokról és azok esetleges törléséről email vagy sms értesítést kérjenek az E.ON online ügyfélszolgálatán, az eon.hu/ugyintezes oldalon.
A településeket érintő tervezett munkálatok az alábbi oldalon is nyomon követhetők: https://www.eon.hu/hu/hmke/hmke-hirek/ertesites-uzemzavarrol.html
Az E.ON már korábban döntött arról, hogy személyes ügyfélszolgálati irodáit további intézkedésig ideiglenesen zárva tartja, vállalta, hogy egyetlen lakossági ügyfélnél sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot, illetve több halasztható tevékenységet, köztük a fogyasztásmérők leolvasását is leállította annak érdekében, hogy támogassa a koronavírus terjedésének megakadályozására tett országos intézkedéseket.
Az E.ON szerelői, mérnökei és hálózati szakemberei továbbra is mindent meg fognak tenni a rendkívüli helyzetben az áramszolgáltatás folyamatos és zavartalan biztosítása érdekében az ügyfelekért.