Ahogy a cég globális tevékenységében, úgy a magyarországiban is tavaly a pénzintézeti szektor volt a domináns. A hazai, 90 százalék licenceladásból s 10 százalék szolgáltatásból 2000-ben első ízben jelentős hányadában oktatásból származó bevétel mintegy 65%-a érkezett az említett szektorból, a maradék 35% jelentős hányadán pedig az állam- és közigazgatás, valamint a szállítmányozás osztozott. A klasszikus alkalmazások közül a kötelező pénzügyi jelentéskészítést, az adattárházat, a vezetői információs rendszert, a controllingot, illetve az ügyfelek és termékek jövedelmezőségének mérését emelte ki az ügyvezető. Az említett területeken a CIB-nél és az MKB-nál a Quality SAS Partnerként minősített KFKI Isysszel karöltve végezték a bevezetést. Tavaly indult az új szoftverként debütáló, Balance Scorecard teljesítménymérő alkalmazásra készült SAS-fejlesztés, a Startegic Vision bevezetése, Magyarországon elsőként a Generali-Providencia Biztosítónál, s a keresztértékesítést, ügyfélértékmérést és költségkontrollingot támogató adatbányászati megoldásaik irányában is biztosítókkal folynak előrehaladott tárgyalások. A KSH-val kötött szerződésük eredményeként SAS-rendszerrel elemzik majd a statisztikusok az idei népszámlálás begyűjtött adatait, de a MÁV reformjában is egy azt támogató stratégiai adattárház-fejlesztés és szoftverbővítés erejéig benne lesz a SAS keze.
Idén már megduplázódott partneri kör szolgálja ki ügyfeleiket, nevezetesen az említett KFKI Isys mellett a Humansofttal is szerződést kötöttek, s a duplázás igényével nem kívánnak idén sem felhagyni tanácsadókkal folytatnak elsősorban a BSC, a CRM és a különböző pénzintézeti megoldások hatékony bevezetése és működtetése érdekében intenzív tárgyalásokat.
Végül a felsőoktatási intézmények támogatására kidolgozott egyetemi programjuk tavalyi legnagyobb sikerét, a Debreceni Campus-nak átadott, s így a felsőoktatás széles palettáját érintő több százmillió forint értékű, 500 felhasználós, 20 feletti információszolgáltatási és döntéstámogatási szoftvert, szoftvermodult említette meg a SAS Magyarország igazgatója. Ez a projekt jelentős mértékben marketingvezetőjük, a SAS hazai ismertségét az utóbbi két év alatt ugrásszerűen megnövelő Elbert Éva kvalitását tükrözi, akinek februári távozását s az üzleti életből történő ideiglenes kiszakadását a jelen lévő újságírók is nehéz szívvel vették tudomásul.