E feltételek bizonyosfajta versenyhelyzetek fenntartását célozzák, vagyis korlátozzák azt, hogy a két óriásvállalat összefogása egyes területeken teljesen tönkretegye a konkurenciát.
Így más internetszolgáltatók "azonnali üzenet" szolgáltató rendszereivel való "együttalkalmazhatósági", kompatibilitási előírásokat kell érvényesítenie az AOL azonnali üzenetküldő rendszerének, ha az "instant" AOL-üzenetet a Time Warner kábelhálózata továbbítja. A Time Warnert olyan kötelezettség is terheli, hogy az AOL-lal versenyben levő más internetszolgáltatók számára is biztosítania kell a kábelhálózathoz való hozzáférést. Az összeolvadás úgy történik meg, hogy a 29 millió internet-előfizetővel rendelkező AOL 106,2 milliárd (!) dollárért megveszi a Time Warnert, és így ellenőrzése alá kerül az Egyesült Államok második legnagyobb kábelhálózata, a CNN hírtelevízió, olyan hatalmas példányszámú lapok kiadása, mint a Sports Illustrated vagy a People, valamint az amerikai filmforgalmazás számottevő része.