Egyelőre sem a Napster, sem a CDNow nem szándékozik nyilvánosság elé tárni, hogy anyagi értelemben valójában mit is vár a mostani megállapodástól, és a pénzügyi részleteket sem közölték. A megállapodás tulajdonképpen egy hirdetésféle egyezségnek tűnik. A Napster népszerűsíteni fogja a CDNow szolgáltatását saját weboldalán, valamint programjában.
Az ötlet feltehetően abból áll, hogy a Napster segítségével a felhasználó belehallgathat a zenékbe, és amennyiben azok elnyerik tetszését, a CDNow szolgáltatásán keresztül azonnal meg is rendelheti azokat.
Egy nyilvánvaló kiegészítés ehhez a "Kattints ide a CD megrendeléséhez a CDNow-tól" feliratos link, amikor a felhasználó egy zeneszámot letölt egy adott CD-ről. A felhasználók viszont éppen ettől tartanak, hiszen a Napster legnagyobb előnye az ingyenessége volt.
Ez jelen esetben azonban nem jelent semmi tragikusat a Napster felhasználóinak, mivel a mostani megállapodás mindössze egy támogatásról szól, miszerint a támogatásért cserébe a Napster népszerűsíti a CDNow-t.
Mostanság számos ehhez hasonló elven működő programot lehet találni mindenfelé. Ezek a programok teljesen ingyenesek és korlátlanul használhatóak, de cserébe a támogatók reklámjait kell nézni használat közben. Viszont amennyiben ez nem zavarja a használatot, akkor tulajdonképpen elviselhető, és praktikusnak is mondható, hisz nem kell fizetnünk a használatért, és nincs 30 napos kipróbálási idő, sem teljesen lebénított program, ami maximum arra jó, hogy az ember idegeit felborzolja, és csak azért se vegye meg az adott programot.
Bár a Bertelsmann már korábban letette voksát a Napster mellett, a többi nagy zenekiadó továbbra is egy kissé szkeptikus. Annyi bizonyos, hogy a mostani egyezség meg tudja mutatni, hogy a Napster-felhasználók (nem) hajlandóak fizetni a zenéért, és esetleg arra is bizonyítékul szolgálhat, hogy az mp3-fájlok cserélgetése rá tudja venni a felhasználókat, hogy új előadókat hallgassanak meg, és megvegyék azok CD-it.
A Napster számára elérkezett tehát az idő, hogy bizonyítson. Abban az esetben, ha a CDNow számottevő és felmutatható jövedelmet ér el a Napstertől átlátogatott felhasználók vásárlásaiból, a Napster újabb partnereket nyer, amelyek biztosítani tudják az ingyenes szolgáltatás működését, valamint a bevételt a cégnek. A Napster egyúttal bebizonyíthatja azt is, hogy nem jelent veszélyt a kiadók számára, ellenben azok határozott véleményével.