Gyurós Tibor: a Synergonban sokkal több van…

Vértes János, 2001. január 15. 20:47
A ma kinevezett vezérigazgató úgy érzi, hogy a Synergon stratégiája eddig is jó volt, de ideje azt megvalósítani. Rövid időn belül csak úgy lehet visszanyerni a befektetők bizalmát, ha a hazai piacon ér el látványos eredményeket a társaság a külföldi terjeszkedés helyett…
Köztudomású, hogy a technológiai cégek részvényárfolyamának szerte a világon nem kedvezett az elmúlt év második fele, s ebben a szerencsétlen időszakban Antal József, a Synergon múlt év őszétől máig regnáló vezérigazgatója sem tudott kiemelkedő eredményeket felmutatni. Gyurós Tibor, aki eddig elnökként az operatív irányításban kisebb szerepet vállalt, nem túl rózsás helyzetben veszi át kormányt, hiszen a Synergont az ág is húzza, cég egyik alapítója, Szalóczy Zsolt továbbra is vizsgálati fogságban van. (Csak zárójelben jegyezzük meg, hogy – hasonlóan az Albacomp első emberéhez – ő is valamilyen szinten személyes tisztességének áldozata, gyakorlatilag nincs miben együttműködni a rendőrséggel, így fogvatartói nem könnyen találnak okot arra, hogy kiengedjék…)

Ilyen körülmények között tettük fel a kérdést a Synergon egyik elődjét - a Rolitront - felvirágoztató Gyurós Tibornak, hogy a globális és a lokális helyzetet együtt értékelve gratuláljunk-e, vagy inkább részvétünket lenne illendő kifejezni...

– Nem vállaltam volna el ezt a feladatot, ha nem látnék lehetőséget a gyors eredményekre – hangzott a válasz. Gyurós Tibor röviddel kinevezése után a Prím Online-nak elmondta, hogy elsősorban a hatékonyságot szeretné növelni, mert ezen a téren még rengeteg tartalékkal rendelkezik a társaság. Gyurós úgy véli, hogy bebizonyosodott: nem lehet egyszerre erőltetni a külföldi terjeszkedést és a hazai erősödést, s bár a regionális tervek továbbra is hangsúlyosan szerepelnek a stratégiában, a közeljövőben elsősorban a hazai piacra kell koncentrálnia a cégnek, és szigorú pénzügyi politikát folytatva nyereségessé kell tenni a Synergont. A hatékonyság mellett a legfontosabb kulcsszavak az ügyfél-centrikusság és a szolgáltatás-orientáltság, mindaz, ami lehetővé tette a Synergon sikereit a tőzsdére menetel idejében. Gyurós szerint a Synergon stratégiáján jottányit sem kell változtatni, csak éppen meg kell valósítani. Az immár elnök-vezérigazgató Gyurós Tibor úgy véli, hogy a korszerű menedzsment eszközeivel ő ezt meg is fogja tenni.