Top 10 az online vásárlók szerint

Wollák Viktória, 2001. január 17. 16:38
Bár a hagyományos boltot is üzemeltető cégek optimistábbak voltak az elmúlt év utolsó hónapját tekintve, mint a kizárólag internetes boltot üzemeltetők, a vásárlók megelégedettségét vizsgálva az internetes kereskedők kerültek ki győztesen, derül ki a Nielsen//NetRatings and Harris Interactive legújabb tanulmányából.
A felmérés szerint a Top 10 oldal közül 7 internetes vállalkozás. Az Amazon.com vezeti a listát, 8,5 pontot elérve (1 és 10 pont közötti osztályozás szerint), a második helyen a Half.com, majd az Expedia utazási oldal és végül az eBay. A hagyományos bolttal is rendelkezők közül a Barnesandnoble.com, a Hallmark.com és a JCPenney.com került be az első tízbe. A brick-and-mortar vállalatok óriási növekedést értek el offline vásárlóik internetre csábításával, sok vásárlót ők vettek rá először az internetes vásárlásra. Ezzel szemben az internetes vállalkozások vásárlói köre tapasztaltabbak az online vásárlás terén. Az internetes felmérés során 30.000 felhasználót kérdeztek meg decemberben, akik a 264 leglátogatottabb internetes boltot, utazási és aukciós oldalt átlagosan 7,77 ponttal értékelték. Az ünnepi szezon ideje alatt az internetes boltok több látogatót vonzottak. A márkahűség és az interneten először vásárlók magasabb száma a hagyományos kiskereskedelmi oldalak látogatottságát növelte.