Ilyenek a jövőre felkészült vállalkozások

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 20. 11:24

A Vodafone Business Future Ready Report néven átfogó tanulmányt készített világszerte mintegy 2600 vállalkozás bevonásával, melyben a vállalkozások üzleti ellenállóképességét, valamint a jövőre való felkészültségüket vizsgálták. Az eredmények értelmében a ’jövőre felkészült’ vállalkozások jellemzői közé tartozik, hogy pozitívan állnak a változásokhoz, nyitottak az új technológiákra, átfogó üzleti stratégiával rendelkeznek, rendszeresen tájékozódnak az aktuális tendenciákról és gyorsan reagálnak az új trendekre, kihívásokra. A ’jövőre felkészült’ magyar vállalkozások még szeptember 25-ig nevezhetnek történetükkel a Vodafone Magyarország és a Kreatív közös Ready pályázatára, ahol bemutathatják, hogyan sikerült leküzdeni az elmúlt időszak kihívásait.

Korunk legsikeresebb vállalkozásai alkalmazkodóképesek, valamint ember- és célközpontúak – mutatott rá a Vodafone Business új, átfogó kutatása, mely a vállalkozások üzleti ellenállóképességét és jövőre való felkészültségüket vizsgálta. A tanulmány mintavétele két szakaszban – a COVID-19 válság előtt és alatt – történt, világszerte több mint 2600 vállalkozás bevonásával. 

 

A tanulmány különböző szempontok szerint határozza meg a leginkább ellenálló, úgynevezett ’jövőre felkészült’ vállalkozásokat, az általuk adott válaszok, valamint a velük készített interjúk alapján. A kutatási eredmények megmutatták, hogy mely viselkedésmódok és attitűdök állnak a legszorosabb összefüggésben például a jövőbeli pénzügyi teljesítménybe vetett bizalommal. A hat fő jellemző:

 

A kutatás megmutatta, hogy világszerte a vállalatok 20 százaléka felel meg a ’jövőre felkészült’ vállalkozások főbb szempontjainak, ami egyebek mellett az alkalmazkodóképességet, a technológia iránti nyitottságot és az egyértelmű transzformációs célokat foglalja magába.  

 

 

A Future Ready Report kitért továbbá a vállalkozások COVID alatti gazdaságai várakozásaira is: eszerint a válaszadó cégek 30 százaléka számított arra, hogy a pandémia ideje alatt a nyeresége növekedni fog. Ugyanezen vállalkozások 57 százaléka úgy gondolja, hogy a nyeresége a következő öt évben is növekedni fog.  

 

A kutatás reflektál továbbá arra a tényre is, miszerint – ahogy arra az elmúlt időszak rávilágított – a munka a legtöbb esetben bárhonnan elvégezhető. A vállalkozásoknak a túlélés érdekében alkalmazkodniuk kell ehhez az új munkavégzési formához:

 

„Az elmúlt hónapok eddig nem látott kihívások elé állították az egész társadalmat – magánszemélyeket és az üzleti élet szereplőit egyaránt. Ezek leküzdése nagyfokú rugalmasságot és sokszor emberfeletti teljesítményt igényelt. Szerencsére sokan vannak azok, akik innovatív gondolkodásukkal, rugalmas hozzáállásukkal bizonyították, hogy képesek túllendülni nehéz és váratlan helyzeteken. A mi célunk egyrészt, hogy minden vállalkozást segítsünk abban, hogy ők is felzárkózzanak a „jövőre felkészült” vállalatok mellé, másrészt pedig, hogy ösztönözzük, elismerjük azokat, akiknek ez már sikerült.” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának Vezérigazgató-helyettese.

 

Ezzel a szemlélettel hirdette meg nemrég a Vodafone Magyarország és a Kreatív a Ready pályázatot, melyre szeptember 25-ig még lehet jelentkezni. A pályázat célja, hogy megtalálja hazánk ’jövőre felkészült’ vállalkozásait és magánszemélyeit. A pályázattal ösztönözni, elismerni és támogatni szeretnék azokat a vállalkozásokat és magánszemélyeket, akik alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték kihívásaikat – „readyk”, azaz felkészültek, bármit is hoz a holnap. Az értékes tárgyi nyeremények mellett a fődíjas pályázók nagyértékű kurzus-részvétellel és tanácsadással is gazdagodhatnak, a beküldött pályamunkákat mindkét kategóriában neves zsűri értékeli majd. A Ready pályázatra szeptember 25-ig lehet jelentkezni, a részletek itt érhetők el.

 

*A teljes Future Ready Report jelentés itt olvasható el.