Az év végi internetes kereskedelmi forgalom kedvező adatait beárnyékolja a Nielsen//NetRatings tegnapi jelentése, miszerint az év utolsó hónapjában az otthonról és a munkahelyről internetezők is kevesebb időt töltöttek szörfözéssel, mint az év más hónapjában.
Az interneten eltöltött átlagos idő az októberi 17,5 órához képest 14,9 órára esett decemberben, állítja a cég.
Az internet használat csökkenése minden oldalt érintett, az októberi adatokhoz képest az oldalak látogatottsága 17%-kal esett vissza.
Az átlagos internet felhasználók 15%-kal kevesebb oldalt látogattak meg a hónapban, 20-ról 17-re esett az egy internetező által egy adott hónapban meglátogatott oldalak száma.
A NetRatings e-commerce részlegének alelnöke, Sean Kaldor az E-Commerce Times-nak elmondta, hogy véleménye szerint az internet használat csökkenésének fő oka a szabadság, a családi ünnep és az utazás volt.
Természetesen ezek az adatok nem feltétlenül jelentik azt, hogy a csökkenés tovább folytatódik. Egyértelmű visszaesés csak december második két hetében volt, és január első hetében már növekedés volt tapasztalható.
Más felmérések azt mutatják, hogy a felhasználók az interneten töltött idő nagy részét vásárlásra fordították. A Nielsen//NetRatings ünnepi e-commerce indexe, mely az otthonról és a munkahelyről az e-commerce oldalakra történő fellépéseket méri, 78%-kal nőtt.
A szörfözők a legtöbb időt az AOL oldalán töltötték decemberben. Majdnem 80 millió ember látogatta meg a hónapban, átlagban 42 órát és 14 percet töltöttek az oldalon. Az AOL elmondása szerint több, mint 27 millió regisztrált felhasználójuk van, karácsony napján pedig újabb 70.000 látogató regisztráltatta magát.
A NetRating adatai szerint a Yahoo! volt a második leglátogatottabb oldal, majd az MSN, az Excite@Home és a Microsoft. Az Amazon a 7. helyet szerezte meg.