Az előzetes elvárások szerint az e-commerce szolgáltatásokat kínáló weboldalak üzemeltetői összesen 200-400 millió forintos bevételt vártak a karácsonytól, annak tudatában, hogy a webes áruházak egyelőre nem jelentettek komoly konkurenciát a valódi üzleteknek. Az interneten elérhető hazai boltok ennek ellenére 50-100 százalékos növekedést reméltek 1999-es év végi forgalmukhoz képest.
Egy felmérés szerint tavaly az egymilliárdos összforgalmat is megközelíthette az elektronikus vásárlásokból származó bevétel, amelynek jó esetben akár 40 százaléka származhatott a karácsonyi forgalomból; ami azonban alacsonynak is mondható, ha a közel 200 ezer otthoni internet-előfizető számát tekintjük, illetve ha azt is figyelembe vesszük, hogy félmillióan munkahelyükön (is) csatlakozhatnak a világhálóhoz.
Az első elemzések azt mutatják, hogy a legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok mellett a számítástechnikai eszközök, a könyvek, a műsoros videokazetták és a hanghordózók voltak.