Kólák háborúja

Tóth Kristóf, 2001. január 18. 22:48
Amint az internet egyre fontosabb, jelentősebb médiummá válik, úgy ismerik fel a mamutcégek is a jelentőségét. Az óriásvállalkozások célja természetesen megnyerni a vásárlók kegyét. Újabban a Pepsi száll harcba értünk az internetes fronton.
A Pepsi-Cola Company úgy határozott, hogy tovább folytatja hatalmas internetes reklámkampányát a Yahoo!, illetve saját kikötője, a PepsiStuff.com segítségével.

A Yahoo!-val kötött megállapodás szerint a két cég közös erővel készít egy olyan felmérést, melynek tárgya a legjobb Pepsi-reklám lesz. A vásárlók online szavazhatnak a nekik leginkább tetsző Pepsi-Cola-hirdetésre, melyet aztán a CBS televíziós csatornán sugároznak majd.

Hogy a két cég növelje az emberek szavazókedvét, összesen 100 résztvevő egyenként 2001 dolláros nyereményt tehet majd zsebre, ha január 27-ig leadják voksukat. A versenyben lévő reklámok között egyaránt találunk régebbieket (1987) és újabbakat (1991) is. Olyan hírességeket láthatunk pepsi-colás üveggel a kezükben, mint Michael J. Fox vagy Cindy Crawford. A filmeket a Pepsi-Cola Company reklámügynöksége, a BBDO New York készítette.

"A televíziónézőknek ritkán van lehetőségük beleszólni abba, hogy mit szeretnének látni egy csatornán. Tíz napon keresztül a Pepsi és a Yahoo! biztosítja ezt a lehetőséget az embereknek" - nyilatkozta Dawn Hudson a Pepsi-Colától.

Nyilvánvaló, hogy a Pepsi-Cola mit szeretne elérni a kampány segítségével, ezért sokkal érdekesebb a Yahoo!-t kiemelni.

A Yahoo! számára fontos, hogy a nevét eljuttassa az offline kliensekhez is, amelyek manapság igen lényeges szerepet töltenek be a portál életében. A Yahoo! elég rossz helyzetben van, és már fel is repült a pletyka, hogy esetleg a Viacom és Disney bekebelezik a céget. Nem csoda hát, hogy mindenkire számítanak, akár online, akár offline kliensről is legyen szó - írta az Internetnews.